Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Värde på EF-S-objektiv
- Trådstartare Thomasx
- Start datum
apersson850
Aktiv medlem
Man kan få en uppfattning av att kolla annonser, exempelvis här på Fotosidan.
Hade jag sålt mina så 3000 resp. 2000. Just 10-22 har jag sålt, så där vet jag.
larjo
Aktiv medlem
Man kan få en uppfattning av att kolla annonser, exempelvis här på Fotosidan.
Är inte 3000 lite för billigt för en 17-55/2.8?
Ser det finns en annons för 5000 här på FS. Eller prutas den ned till 3000 för att få den såld?
Klick-en
Aktiv medlem
Hur mycket är de värda?
Tror att det är mycket svårt att få ett objektivt (!) svar på en sån fråga i ett forum som detta.
Dels finns risken att de som svarar anger ett lågt pris därför att de är intresserade av att göra en bra affär (dvs. köpa billigt), dels finns risken att få ett för högt pris av någon som också vill sälja (dvs. mindre konkurrens).
Bästa metoden är att kolla in motsvarande objektiv på Fotosidan, Blocket, Tradera, E-bay och liknade ställen, och sedan sätta ett eget pris. Lågt om man vill bli av med grejorna snabbt och högre om man vill "krama ut sista droppen".
Tror att det är mycket svårt att få ett objektivt (!) svar på en sån fråga i ett forum som detta.
Dels finns risken att de som svarar anger ett lågt pris därför att de är intresserade av att göra en bra affär (dvs. köpa billigt), dels finns risken att få ett för högt pris av någon som också vill sälja (dvs. mindre konkurrens).
Bästa metoden är att kolla in motsvarande objektiv på Fotosidan, Blocket, Tradera, E-bay och liknade ställen, och sedan sätta ett eget pris. Lågt om man vill bli av med grejorna snabbt och högre om man vill "krama ut sista droppen".
apersson850
Aktiv medlem
Kanske. De få gånger jag faktiskt säljer något brukar jag sätta ett pris som en kund ska känna att han är nöjd med direkt. Å andra sidan sänker jag det inte heller. Blir varan inte såld för det priset så behåller jag den.Är inte 3000 lite för billigt för en 17-55/2.8?
Ser det finns en annons för 5000 här på FS. Eller prutas den ned till 3000 för att få den såld?
Jag är övertygad om att jag kan sälja min 17-55 för det priset. Det går kanske att få mer, men då får jag kanske vänta längre. Vill man verkligen sälja brukar det vara nu, inte sen.