Hej MinnaCharlotte!
Jag har läst den tråden tänkte att när du nu skriver vilka kameror det gäller så slår jag på eBay. Och detta var vad jag idag,söndag fick upp:
- Nikon FM2 FM2N Top OVP - near MINT ,just nu auktion pris 110 Euro, alltså 1.173,05 SEK enligt valutakurs just nu.
- Konika FS-1 och objektiv:
Konica Macro-HEXANON AR 55mm F3.5 Lens made in Japan 7915131 23,45 Euro alltså 250,07 SEK enligt valutakurs just nu.
Då skall sägas att auktionen på dessa två inte är avslutad.
Vad gäller Pentax Asahi s1a så finns det ingen sådan ute idag.
Som några redan har skrivit så är det ju alltid skicket på en kamera som avgör Jag har några äldre analoga kameror. Självklart måste antalet tillverkade ex av en kamera påverka andrahanspriset liksom även nypriset.Jag vet att det finns samlare som betalar mer om orginal kartong och bruksanvisning finns.
Min uppfattning är att försäkringbolag inte alltid kan något om analoga samlarkameror och det möjligen kan vara svårt att få dom att godkänna ett värde om "olycka" är framme.
Så, något annat- det skulle var trevligt om "tonen" på Fotosidan inte var så hård.Jag tvivlar på att dom som har denna hårda ton skulle uppträda på det sättet om man möts "öga mot öga".