Annons

Välja zoom till 300D

Produkter
(logga in för att koppla)

Hultan47

Medlem
Hej, kan någon hjälpa mej i mina beslutsvåndor? Tänker köpa en längre zoom till kameran. Endera en Sigma 100-300 f/4 eller Canon 100-400 f/4-5,6 L is.
Kan någon tipsa om länkar på tester från olika håll, och även varför jag borde välja det ena framför det andra. Det är rätt stor prisskillnad på dom men det kanske finns argument som håller för att välja Canons.
Snälla!!
 
Kan bara instämma med föregående. Finns bara gott att säga om 100-400an. Bara ett fel på den gluggen egentligen, den är troligen svår att få tag på i Sverige just nu? JANNE
 
Jag tackar, men det du sa Janne lät inte kul. Svår att få tag på just nu. Illa!!!!!!!!!!
För när man väl bestämt sig vill man ju helst ha det igår;-)
Nu ska jag kolla Reines bilder!
 
Jag har också kört 100-400:an och tycker den är super! Det enda jag inte gillar är att den har "skjut-zoom" men det är väl en vanesak...

Fotar du mycket i 300/400-läget så är det ett prisvärt köp! Det är inte dumt alls med IS!!

//Peter
 
Baåschlåtedå, Stefan! Såg annonsen, kan vara bra att veta att stativfäste,väska o motljusskydd är standard när du köper en sån glugg. UV ingår inte förstås och kostar några spänn. 12 skulle jag pynta om jag vore som du!

Jo, det stämmer zoomen är av push/pull typ så du får göra "mantelrörelse" och objektivet blir snudd på dubbelt så långt när du zoomar in. Extra ballt för en sån som jag som ville spela trombone i plugget när det bara fanns eb-kornetter/esskornetter lediga. (C;= JANNE
 
Hur är kvalitén på Canon EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM i jämförelse mot Canon 100-400?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.