Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Välja var jag vill copy min filer i LR

Produkter
(logga in för att koppla)

Bee

Aktiv medlem
Jag har flera kataloger som jag vill så ihop till en. Måste jag först exportera dem och sedan importera i den den katalogen som jag vill använda? Hänger händelserna jag gjort med ?

Jag vill helst använda alternativet copy när jag importerar mitt compact flash-kort men jag vill inte att det automatiskt sparas i datumordning utan jag vill välja var någonstans bilden ska hamna eftersom jag har en struktur redan.

Tack på förhand!
Bee

Jag vet inte om det är en eller två frågor men om du vill slå ihop flera kataloger till en så räcker det med att importera katalogerna till den katalog som du vill ha kvar som huvudkatalog, vid importen kan du sedan välja om du vill kopiera över originalbilderna till det ställe där huvudkatalogens bilder ligger eller låta dem ligga kvar.

Tillägg: All historik och alla ändringar följer med när du importerar en katalog.

Jag vet inte om det är en eller två frågor men om du vill slå ihop flera kataloger till en så räcker det med att importera katalogerna till den katalog som du vill ha kvar som huvudkatalog, vid importen kan du sedan välja om du vill kopiera över originalbilderna till det ställe där huvudkatalogens bilder ligger eller låta dem ligga kvar.

Tillägg: All historik och alla ändringar följer med när du importerar en katalog.

Tack! Då har jag fått svar på fråga ett och har bara frågan kvar om hur jag gör för att kunna välja var jag vill lägga filerna jag importerar från compact flash-kortet.

I den tidigare versionen av LR så kunde jag säga copy och lägga dom där jag vill ha dem. Nu så hamnar de automatiskt i datumordning och skapar egna datumkataloger och det vill jag inte. Det förstör in struktur.

//Bee

Det ska inte vara några problem att göra det i panelen på höger sida, i exemplet nedan har jag valt att importera till en ny mapp, "xyz", som jag valt att den ska ligga på skrivbordet. Det du måste göra är att välja ett alternativ i "Organize" menyn du ser på bilden som passar dig.

Bilagor

• lr_import.jpg
    lr_import.jpg
    18.9 KB · Visningar: 118
Det ska inte vara några problem att göra det i panelen på höger sida, i exemplet nedan har jag valt att importera till en ny mapp, "xyz", som jag valt att den ska ligga på skrivbordet. Det du måste göra är att välja ett alternativ i "Organize" menyn du ser på bilden som passar dig.

Jamen det är ju strålande!!!! Tack, tack, tack! Ha en skön helg! //Bee

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto