Annons

Välja makroobjektiv till 40D?

Produkter
(logga in för att koppla)

vaktmästaren

Aktiv medlem
Hej!
Jag har en EOS 40D och funderar på att skaffa ett makroobjektiv.
Jag väljer mellan Canon EF 100/2,8 USM Macro eller Tamron AF SP 90/2,8, Di Macro.

Vilket hade du valt?

Zotamedu skrev:
Jag hade lätt valt Canons egna då den har intern fokus och USM.
Jo, det blir nog ett sådant. Jag fick låna ett under några dagar av en kompis, och det var inte lätt att skiljas från det när jag skulle lämna tillbaks det! Det har en mycket hög "villha"-faktor!

Hej!

Jag har själv en 40D och ett Sigma EX 150/2,8 DG HSM Macro.

Om inte AF hastighet är viktigt för dig så tror jag att Sigmat är ett bättre objektiv.

M.v.h. Jonathan

Jag svara själv på min fråga:
I förmiddags när jag gick över gården på jobb så var det en fågel som sket på mig! Men det blev jag ju naturligtvis inte glad för! Men en stund senare var jag inne på ICA och passade på att köpa en skraplott. Det var vinst på den! Då blev jag glad!

Eftersom jag i går kväll kollat på nätet och sett att Scandinavian Photos ganska nyöppnade malmöbutik hade mitt önskeobjektiv i lager, ett ex (!), så ringde jag dem och frågade om det fanns kvar. Det fanns det och jag blev jätteglad och bokade objektivet.

Hämtade ut vinsten och körde till butiken och hämtade mitt objektiv. Så nu har jag mitt önskeobjektiv Canon EF 100/2,8 macro USM. Det kostade bara 495 kronor! Plus de 5000 som jag vann!

zatopek skrev:
Coolt!

Min skraplott byttes mot en Nikkor 150/2.8 VR Makro. Heja lotterier!

/Mats
Verkligen grattis. Du är nog den enda i världen som äger ett Nikkor 150 macro. En annan fick beska med en vanlig 105:a, dessutom så vann jag endast 75 kr på triss. Det blev några kronor i mellanskillnad.

"Verkligen grattis. Du är nog den enda i världen som äger ett Nikkor 150 macro"

Men så var det mycket pengar också :)

Och skall vi nu vara petiga så är det t.o.m. en Micro. ;-)

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto