BartekB
Ny medlem
Har länge velat köpa mig en ordentlig systemkamera och valet har nu fallit på en Nikon D90. Känns som mer kamera för framtiden än 5100 fast denna är nyare och steget till D7000 tror jag är overkill för mig (säkert även D90 iofs) och tycker då att det inte är värt för mig att lägga dubbelt så mycket på huset eftersom det säkert kommer ta många år innan jag växer ur D90an.
Jag har tänkt att lägga ca 8000 kr och investera i ett bättre objetiv när jag börjar veta vad jag håller på med.
Resonerar jag rätt och har jag gjort rätt val i hus?
Men till den stora frågan D90 finns oftast i två kit runt 7000-8000:
Vilket är det bästa valet? 18-105 är väl mer allround men jag antar att man får bättre kvalitet i ett 18-55? Stämmer detta och hur bör jag kompromissa?
Eller kan man hitta ett bättre objektiv av annat fabrikat för samma pengar och skippa kitet?
Snabba svar uppskattas då jag tänkt beställa snart!
Jag har tänkt att lägga ca 8000 kr och investera i ett bättre objetiv när jag börjar veta vad jag håller på med.
Resonerar jag rätt och har jag gjort rätt val i hus?
Men till den stora frågan D90 finns oftast i två kit runt 7000-8000:
- AF-S DX 18-55/3,5-5,6G ED VR
- AF-S DX 18-105/3,5-5,6G ED VR
Vilket är det bästa valet? 18-105 är väl mer allround men jag antar att man får bättre kvalitet i ett 18-55? Stämmer detta och hur bör jag kompromissa?
Eller kan man hitta ett bättre objektiv av annat fabrikat för samma pengar och skippa kitet?
Snabba svar uppskattas då jag tänkt beställa snart!