..att jag fäller mig själv på alla punkter, att jag genomskådat hela bluffen utom min nevros. Jag föreslår att du läser mitt inlägg igen.
Det är inte innehållet (bilderna) jag kritiserar, det är den glättade förpackningen och det allmänna 'fin bild' 'gillas' etc som ska föreställa kritik som jag vänder mig mot. Detta och det faktum att många otroligt duktiga fotografet för en tynande tillvaro. Om dessa försvinner så sitter vi amatörer och kommenterar varandra med "Whee Cool" och den utveckling man kan få av det är knappast inom området fotografi. Av den anledningen måste fs erbjuda något som gör det roligt för dem att ge kommentarer, att att ladda upp bilder, att utveckla andra.
Om ni behöver en klappa varandra på axeln så ska jag inte hindra er från det, men mig ger det ingen utveckling. Lägger man en bild i en pool vill man ju höra vad man kan ändra, vad man lyckats med, inte att man kan ändra eller att man har lyckats. Det behövs dessutom fler pooler, det är en annan del. Fler bilder skulle få läggas ut och sorteringen skulle gå lättare, för varför ska den som hatar blommor ens klicka upp en sådan bild? Personligen tycker jag det fungerade bättre när det var tre bildpoler, men fler skulle vara att föredra.
Det spelar ingen roll om motivet är en myra, en ek, ett troll eller en modell eller nåt helt annat. Det ena motivet är inte sämre än det andra, så kasta inte skit på djur natur eller studiofotografer. Självklart gillar man olika områden mer än andra, precis som vissa anser att mjölkchoklad av känt märke är gott och att kött är mord.
Ingen ska sållas bort, däremot klassificeras. Alla kan inte vara lucia men det är ganska fint med många tärnor...
Ha det bra
Hans den bittre