Annons

Utveckling eller inveckling, rent av avveckling?

Produkter
(logga in för att koppla)
RolandM skrev:
Canons kameror är dyrare, därmed är det bättre och därmed är fotografer med Canonkameror bättre.

Men eftersom vi har konstaterat att Nikons gluggar är dyrare så är alltså en fotograf med en Nikon-glugg bättre än en fotograf med en Canon-glugg. Och eftersom man oftast ha gluggar för mer pengar än vad man har kamerahus så är alltså en fotograf med en Nikon-utrustning bättre än en med en Canon-utrustning.

Den som är bäst måste sålunda vara en kille/tjej med ett Canon-hus med Nikon-glugg. Så fram med gaffatejpen.

Greven

zappafan skrev:
Visst är det det gott med rena raka argument.

[...]
Och till några av er som ens bemödat sig med mail......
Jisses....no comments.
Kom med rejäla saker om ni ska skaka om mig!

Jag har blivit hotad med att dumpers ska köra över mig så....

Nu lägger jag ner all verksamhet kring forumen.
Det här var banne mig droppen.
Jag förstår också de som jobbar seriöst med dittan och dattan kring denna site att de tröttnar.

[...]

Jösses. Tja, det är förvisso så att för prylbögarna är det inte fotografin i sig som är intresset - utan prylarna! Men att man kan ta så illa upp att man måste hota folk, bara för att de vill diskutera saken är märkligt.

Om jag nu tolkat dig rätt, d.v.s. att du blivit hotad för att du tagit upp ämnet till diskussion.

fjalstal skrev:
Detta har gjort att jag rent psykosomatiskt blir svårt illamående bara jag ser en Nikonkamera.
Hur uttalade han "Nikon" då? Som Trazan och Banarne-buskis? :)

Blotta ordet "Coolpix" får mig att skygga för Nikons kompaktkameror. Att de dessutom är trista och allvarligt överreklamerade (med undantag för 4500) gör inte saken bättre. Men jag gillar inte Canons kompakta heller, utom A80/A95. (Fast Olympus är förstås värst, som från en stark position lyckats få ner antalet vettiga kompaktkameror i sortimentet till noll! Allt de har kvar är att de varken använder ordet "cool" eller "power".) ;-)

Men systemkamerorna säger jag inget om! Jag har inte använt dem, så jag står neutral. Och de har inte fåniga namn! :) :)

Ragnemalm skrev:
(Fast Olympus är förstås värst, som från en stark position lyckats få ner antalet vettiga kompaktkameror i sortimentet till noll! Allt de har kvar är att de varken använder ordet "cool" eller "power".) ;-)
Vad är det för fel på C-5060 och C-8080?
Grymt välbyggda kameror med mycket hög bildkvalitét.

sagan skrev:
Vad är det för fel på C-5060 och C-8080?
Grymt välbyggda kameror med mycket hög bildkvalitét.
Främst att de skrotade 4040/5050-konceptet med hög ljusstyrka. Dessutom har Olympus tydligt bevisat att deras designbeslut tas av folk som inte kan kameror. Prova manuellt fokus på 750 eller 5050 som exempel... (Jag vet inte om de fixat det på senare kameror, men fram till de nyssnämnda är det bara larvigt dåligt.)

Nej, Olympus har inget förtroendekapital kvar hos mig, allvarligt talat.

Jag satt precis intill pressen på hockeymatchen Sverige-Tjeckien och passade givetvis på att kolla vad som gällde...NIKON!!!! Inte en Canon så långt ögat kunde se :p

Så gick det åt hel***e oxå!!
Där är förklaringen till sveriges usla spel...de blev helt klart störda...haha.

Eller så var det så att canonfotograferna insåg att det inte skulle bli en föreställning värd att fotografera :D

Senast ändrad:
fjalstal skrev:
Jag använde en Olympus för länge sen men så fick jag se Carl Bildt med en sån och då fick jag sluta av politiska skäl. Om jag får se Bildt med en Canon sitter den löst också...

:D

HAHAHAHAHAHAHAHA! Den var rolig! :)

Kommer ihåg när den så kallade oljerocken var högsta trend med Carl Bildt som stilbärare. Måste säga att just det klädesplagget gick bort ordentligt då! :)

/Joakim - som inte gärna vill se Herr Bildt med en Pentax eftersom det kommer att bli dyrt för undertecknad

Liax skrev:
Kommer ihåg när den så kallade oljerocken var högsta trend med Carl Bildt som stilbärare. Måste säga att just det klädesplagget gick bort ordentligt då! :)

Usch ja! Och så skulle man bejaka sig själv, åka runt i fjolliga bilar utan tak och tjäna massor av pengar. Hm, det låter ju som idag ungefär... :)

Fast är inte prylfixerade fotointresserade bara som pingstvänner med kamera istället för gud? Dom blir antingen aggressiva eller idiotförklarar en om man ifrågasätter dom. Dom håller till i församlingar/fotoklubbar. Dom har alltid en stark ledare (ordförande/pastor). Dom talar dessutom i tungor när dom blir upphetsade också. Ingen vettig människa förstår ju nåt när nån börjar rabbla fotoförkortningar och termer som vissa här på fotosidan har en förbluffande förmåga att göra om nån skriver "vs." eller t ex "vilken är bäst av...". Vi måste ta vårt ansvar och avprogrammera dessa förtappade själar så dom inte går ner sig i prylträsket totalt!

:D

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar