Annons

Utveckling eller inveckling, rent av avveckling?

Produkter
(logga in för att koppla)

zappafan

Aktiv medlem
Ibland när jag pratar med tvättäkta canotister så märker man att de rör sig på synnerligen djupt vatten.

De pratar om att just deras märke skulle leda nån slags teknisk utveckling jämnfört mot Nikon.

Då tar jag en snus som den sanna nikontinist jag är. Spottar till och undrar om de verkligen vet vad de talar om, undrar om de vet hur de båda företagen arbetar?

Kan bara säga att den frågan oftast eller aldrig får ett svar.

Varför säger dessa "paddlare" aldrig att "kameran är bra, pålitlig" etc. Typ såna argument vi för?

Hur reagerar ni på dessa canotister, ska man bemöta dem eller enbart fnysa?
 
Jag förnekar all kännedom om att det skulle finnas ett "Canon"-märke. Tycker bevisen är långt ifrån tillfredsställande. Talande tystnad brukar oftast vara det bästa svaret.
 
zappafan skrev:
Varför säger dessa "paddlare" aldrig att "kameran är bra, pålitlig" etc. Typ såna argument vi för?

Min Canon är bra och pålitlig, ingen av mina 6 kameror jag har/haft har någonsin strulat.

zappafan skrev:
Hur reagerar ni på dessa canotister, ska man bemöta dem eller enbart fnysa?

Canotister? ;)

Man kan ju strunta i märkestugget och istället jämföra bilder och prata om komposition.

/Målet är allt - vägen dit är ingenting (eller hur det var)
 
Re: Re: Utveckling eller inveckling, rent av avveckling?

Highweiss skrev:
Tja, kanske du kunde berätta hur de båda företagen arbetar, då? Om det döljer sig nån stor hemlighet där som bara Nikonister känner till? ;-)


Nä. Kan jag inte.
Men vet i alla fall så pass mycket att de båda företagen arbetar efter två olika principer.

Vilket som är bäst är upp till var och en att ta reda på.

Men det var liksom inte poängen med det hela.

Slutligen några ord till oss alla:
"Ty den som kunna läsa borde också inse innan pennan eller käften glappar."
Citat från mig.
 
Re: Re: Utveckling eller inveckling, rent av avveckling?

Jeppe skrev:

Canotister? ;)

Man kan ju strunta i märkestugget och istället jämföra bilder och prata om komposition.

/Målet är allt - vägen dit är ingenting (eller hur det var)

Tänk att om alla kunde tycka som Jesper!
Jag måste bara hålla med.
 
Ja precis! Kan också lessna på det här tugget, även om det finns humoristiska poänger i det :)

Som om det skulle gå att se vilken SLR/DSLR en bild är tagen med här på fotosidan!

Egentligen kanske man borde ta bort alla kameraväskor ur profilerna ett tag... Man kan ju faktiskt fokusera på andra saker.

Men retas med varann kan man ju faktiskt göra ändå!
 
Senast ändrad:
Re: Re: Utveckling eller inveckling, rent av avveckling?

Jeppe skrev:
/Målet är allt - vägen dit är ingenting (eller hur det var)
*skratt*
Föredrar nog formen:
Vägen är allt, målet inget.
Och på den vägen är kameramärket bara fyllningen under vägen.
 
Två olika sätt att arbeta? Vet inte, men de har i alla fall olika sätt att se på sin kundgrupp...

På (åtminstone en del av) Canons förpackningar kan man se flashiga bilder på surfare och förteckningar över "häftiga data" för produkten ifråga. Surfaren kommer vi i alla fall ALDRIG att få se på en förpackning från Nikon...

Nog sagt. :)
 
Re: Re: Re: Utveckling eller inveckling, rent av avveckling?

müsli skrev:
*skratt*
Föredrar nog formen:
Vägen är allt, målet inget.
Och på den vägen är kameramärket bara fyllningen under vägen.
Ibland kan man oxå tro att det skall vara,
"Vägen är målet, resten är inget"
 
Jag har hört några Canontister som hävdar att en stark fördel med Canon är att objektiven är billigare än Nikons, detta avser likvärdiga objektiv av de båda märkena. Kommentarer?
 
Största anledningen till att jag inte kan använda Nikon är att en kille jag kände en gång i tiden inte kunde säga "Nikon" med ett uttal som ens gränsade till korrekt. Han liksom spydde ur sig det på ett fullständigt obegripligt sätt. Detta har gjort att jag rent psykosomatiskt blir svårt illamående bara jag ser en Nikonkamera. Han hade en Ricoh också och det lät om möjligt ändå värre. Denne muntlige marodör har alltså gjort mig allergisk mot Nikon och tvingat mig att använda Canon. Jag använde en Olympus för länge sen men så fick jag se Carl Bildt med en sån och då fick jag sluta av politiska skäl. Om jag får se Bildt med en Canon sitter den löst också...

:D
 
gost skrev:
Jag har hört några Canontister som hävdar att en stark fördel med Canon är att objektiven är billigare än Nikons, detta avser likvärdiga objektiv av de båda märkena. Kommentarer?
Visst är det en fördel om kvaliteten är densamma. Denna är dock lite svårbedömd. Zoomar, USM/AF-S, IS/VR mm skiljer en del och kan inte jämföras rakt av. I princip kan man bara jämföra fasta objektiv mellan 20 och 85 med identisk ljusstyrka. Gör man det med USA-priser är skillnaden inom 10%. Svenska priser är lite mer avvikande till Nikons nackdel.
 
Visst är det det gott med rena raka argument.

Tja, jag tror denna tråd har bevisat mer än väl vad jag ville, och de som är läskunniga förstått ironin i den också.

Till resten kan jag bara beklaga.
Och till några av er som ens bemödat sig med mail......
Jisses....no comments.
Kom med rejäla saker om ni ska skaka om mig!

Jag har blivit hotad med att dumpers ska köra över mig så....

Nu lägger jag ner all verksamhet kring forumen.
Det här var banne mig droppen.
Jag förstår också de som jobbar seriöst med dittan och dattan kring denna site att de tröttnar.

Lycka till dårfinkar.
Men mig tystar ni fan inte!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.