Advertisement

Annons

Utställningsbilder

Produkter
(logga in för att koppla)

ddeeds

Avslutat medlemskap
Hej,

Jag håller på med några kompisar ordna ihop en utställning med lite olika konsertfoton. Och undrar om det är någon här som har någon erfarenhet eller tips om framkallning? Bilderna är i bra storlek (5 megapixlar) och vi kommer trycka upp det i storleken 30x40 och 40x60.
Det jag egentligen frågar om är om man skall trycka upp Canvas tavlor? Någon som har någon erfarenhet om dem? Eller ska man bara trycka upp "vanliga" bilder som man ramar in?

Mvh
Johan
 
Det jag egentligen frågar om är om man skall trycka upp Canvas tavlor? Någon som har någon erfarenhet om dem? Eller ska man bara trycka upp "vanliga" bilder som man ramar in?

Canvas är bra för att det är lätt att hantera och relativt stryktåligt. Om man efterbehandlar en canvas blir den väldigt okänslig i ytan. Sedan passar canvas bättre för vissa typer av bilder, tycker jag. Det ger väl ofta ett lite äldre, mer klassiskt utseende på bilderna.

Stefan
 
intressant de du säger. De flesta bilderna är dessutom ganska gamla, sent sjuttiotal - tidigt åttiotal. En annan sak, om man tänker ekonomiskt blir det billigare att framkalla en bild och köpa schyssta ramar än en canvas tavla? Fick ett bra pris på canvas tavla från vistaprint (under 300-lappen)...

-Johan
 
Konsertbilder på Canvas låter lite udda.
Jag hade då inte tryckt upp såna bilder på en Canvasduk.

/Stefan
 
intressant de du säger. De flesta bilderna är dessutom ganska gamla, sent sjuttiotal - tidigt åttiotal. En annan sak, om man tänker ekonomiskt blir det billigare att framkalla en bild och köpa schyssta ramar än en canvas tavla? Fick ett bra pris på canvas tavla från vistaprint (under 300-lappen)...

-Johan

Bättre med matt fotopapper med passande ram.

/Stefan
 
Har ni något bra tips på näthandel som gör bra utskrifter och har bra ramar till salu? Det är oftast billigare att beställa från nätet har jag märkt :)
 
Bara för att ingen gjort det betyder inte det att de är fel. Kör hårt!
Prismässigt blir det nog dock billigare med vanligt fotopapper
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.