Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Utställning

Produkter
(logga in för att koppla)
Grattis Janne!

Fina naturbilder! Mycket bra utställning i sin helhet.Kanske att hänga bilderna på så sätt att de passar ihop färgmässigt.
Priset beror på bildens hållbarhet bakom glas på ej solbelyst vägg. 20 år måste den nog klara.
Därför viktigt att montera syrafritt hela vägen, dvs me sådan kartong, passepartout och papperstejp. Alltså ej lim. Även passepartouten skall klistras med denna papperstejp på ena kortsidan, så den kan öppnas som en bok (vid behov). Det är snyggt med en ca 2 mm tjock passepartout som skäres i 45 graders vinkel. Med svart passepartout får man på så sätt en vit kant, vilket är snyggt. Jag vet inte om det finns syrafritt papp i svart.
Signeringen skall ske på fotot, ej på passepartout.
Med ovannämnda montering och hållbarhet kan Du ta omkring kr 1000,- per bild, tror jag.
Om Du monterar en 20x30 bild bakom en 40x50-passepartout, rekommenderas att ha en 9,5 cm's marginal ovanför och 10,5 cm under. Skulle Du ta 10 cm både över och under, så ser den undre marginalen smalare ut än den övre, fast båda är lika breda (synvilla).
Bara några tips som jag kom på "på rak arm".
Spännande. Lycka till, Janne!
Mvh Wolfgang

Tackar Wolfgang och David!

Wolfgang: En sådan innehållsrik kommentar tackar jag för. På detta områda har jag massor att lära, så jag suger åt mig allt vad jag kan.

Lider mot sitt slut

Utställningen skulle jag plocka ner på fredag, men jag tar ner den redan i morgon. Orsaken är att jag skall visa upp bilder inför kommande utställning.

Allt har gått bra och bilderna har rönt uppskattning.

Facit blir 7st sålda bilder 20x30 + 3st 50x70

nej! jag som hade tänkt komma å titta i morron eftermiddag!! :eek:O

men det är verkligen roligt att höra att det gått så bra!! :eek:D

kommande utställning? kan man komma på den då istället, kanske? ;o)

kram!

Hej,

Fick lite tips inför min utställning men undrar lite kring prissättning.
Räknar ni in moms i priset på, tex 500kr, eller 500:- plus moms? Jag har en firma så jag är momsregistrerad.

Jag tycker 500 totalt (ej inramad) för en 20x30cm bild känns ok att sätta. Inte för lågt och inte för högt, då blir det lättare för folk att köpa också.

En annan sak jag undrar över: Är det ok att sälja en utställningsbild hur många gånger som helst, eller ska man begränsa sig till ett visst antal?

Mvh

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar