Annons

Utskriftsproblem

Produkter
(logga in för att koppla)

Loennstroem

Aktiv medlem
Jag har så himla dåligt tålamod och nu håller det på att ta slut helt. Jag har ett antal fotoutskrifter som jag måste göra men jag får inte alls till det - på fotopapper. När jag gör utskriften på vanligt A4 papper så blir det helt OK, men så fort jag stoppar i fotopapper (glossy) så blir färgerna alldeles kalla och trista och inte alls snyggt.

Är det någon som har en aning om vad jag kan göra för fel? Jag har provat olika inställningar i samband med utskriften och valt olika alternativ för vilket papper jag använder, men det blir inte bättre alls. Men så fort jag stoppar i vanligt papper i fotoskrivaren så blir färgerna OK.

Tacksam för hjälp!

Vänligen,
Thomas Lönnström

Jag har så himla dåligt tålamod och nu håller det på att ta slut helt. Jag har ett antal fotoutskrifter som jag måste göra men jag får inte alls till det - på fotopapper. När jag gör utskriften på vanligt A4 papper så blir det helt OK, men så fort jag stoppar i fotopapper (glossy) så blir färgerna alldeles kalla och trista och inte alls snyggt.

Är det någon som har en aning om vad jag kan göra för fel? Jag har provat olika inställningar i samband med utskriften och valt olika alternativ för vilket papper jag använder, men det blir inte bättre alls. Men så fort jag stoppar i vanligt papper i fotoskrivaren så blir färgerna OK.

Tacksam för hjälp!

Vänligen,
Thomas Lönnström

Hej Thomas.
Jag hade liknande problem i början med min skrivare på vissa utskrifter.
vad har du för typ av skrivare? det varierar ju mycket från märke till märke.
valet av papper spelar också in. Fotopappret jag har finns det en A4
sida i kartongen där det står tips och råd, och där stod även vilken inställning
man skulle välja på datorn för just det pappret. vet inte om du har något liknande.
vet inte riktigt vad du testat för inställningar. vet inte heller vilken programvara du
använder för dina utskrifter. program man får till kameran brukar funka bra.

hoppas jag var till någon hjälp // Marie

Vi behöver nog mer info för att kunna komma med förslag.

- Operativsystem
- Skrivare
- Program

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto