Annons

Utskrift på canvas

Produkter
(logga in för att koppla)

Andreas74

Aktiv medlem
Blir det snyggt att skriva ut foton på Canvas?

Har aldrig sett det i verkligheten och bor i liten byhåla där butikerna inte har så stort utbud.

Tänker mig att det kan vara väldigt snyggt att skriva ut bilder på canvas och häfta fast på en gammal grånad träram.

Törs man beställa en rulle HP studio Canvas? Det är ju inte så jättebilligt......

Finns det något annat speciellt snyggt material att skriva ut på?

/Andreas

Jag köpte Canvaspapper på Clas Olsson för 99:- ( 10ark A4 ). Blir riktigt snyggt - framförallt om man softar(eller gör till pastell) fotot först. Blir som en akvarellmålning.

Mvh Lazze

Okej, tack
Men blir det bra om man skriver ut på "riktigt" utan softning eller ngt sådant.
Jag hade tänkt mig en lite störra tavla typ A2 eller A1, eller rättare sagt flera om resultatet blir som jag inbillar mig.

Var bor du någonstans?

Jag jobbar som säljare och förser ett antal företag i Norrbotten med matarial, bland annat av canvastyp, som de kan printa på med sina storformatskrivare.

Jag har själv skrivit ut 4mp-bilder från Jpeg-filer i storlek 70x100cm ungefär med förvånansvärt bra resultat.

Maila mig på [email protected] så ska du får tips på några som kan hjälpa dig

Hej Andreas !!

Det blir riktigt bra även om du inte softar...
Har gjort 2 stycken 100 x 70 på Musik & Radio City i Helsingborg, så bor du i närheten så kan jag rekommendera dem varmt./ Jocke

Finns det någon liiten möjlighet att få se en del av bild utskriven på detta vis?

Jag är myyyyycket intresserad av att kunna skriva ut på canvas.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar