Annons

Utskrift från Photoshop?

Produkter
(logga in för att koppla)

AnnaMalin

Medlem
Jag har problem med utskrift av svartvitt från Photoshop. Skrev ut en text som jag gjort i PS (jpg-fil) från min nya skrivare Canon ip8750 nyligen utan problem. Skulle skriva ut samma fil i dag och även bilder och nu är texten (som ska vara svart) betydligt gråare och mer dämpad. Texten blir ljusgrå och bilderna brunaktiga. I word blir text och bilder svart och grått som jag vill ha det. Har försökt med ALLA inställningar jag kan tänka mig... Alla patroner är checkade och ska vara ok. Inte nytt papper, det är samma som innan.

Hur skriver jag ut text och bilder i svartvitt från PS på bästa sätt?

Tack för svar!


(Ursäkta dålig bildkvalitet).

IMG_5518.jpg
 
Färgrymder

PS skriver ut bildfiler, ofta i färgrymden Adobe RGB. Din bifogade bild är inte en bild i svartvitt. Om du vill vara säker på att det blir i svartvitt bör du först konvertera bilden till gråskala. Det kan göras på många sätt i PS. En enkel väg finns under menyvalet Läge (under Bild).

Tillfredsställande utskrifter från PS förutsätter att man sätter in sig i hanteringen av färgrymder och skrivarens icc-profiler. Det blir ofta fel i början men med insikt om vad man skriver ut går det bättre och bättre.

Lycka till.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.