Annons

Utskrift från Photoshop ser för jävlig ut

Produkter
(logga in för att koppla)

Spygg

Aktiv medlem
Gott folk!
Något har uppenbarligen hänt med utskriftsinställningarna i mitt Photoshop CC, för de blir rödaktiga och bleka. Skriver jag ut samma bilder från förhandsvisningen i samma Mac som Photoshop är installerat i ser utskrifterna finfina ut. Vad kan ha hänt? Finns det något sätt att typ resetta inställningarna i PS? Skrivaren jag har är en Canon MP610 och skärmen - en iMac 27" - är kalibrerad med en ColorMunki Display.
 
Har du kollat så att alla inställningar är rätt? Kör du med icc-profiler för skrivarpapper m.m. eller har du bara kalibrerat skärmen?
 
Har du kollat så att alla inställningar är rätt? Kör du med icc-profiler för skrivarpapper m.m. eller har du bara kalibrerat skärmen?

Det är ju typ där jag gått vilse. Jag har enbart kalibrerat skärmen, men det kan väl egentligen knappast ha med utskriften från Photoshop att göra. När jag väljer utskrift i PS kommer det först en ruta upp där det står:

Färghantering
Glöm inte bort att inaktivera skrivarens förghantering. Det gör du från dialogrutan Utskriftsinställningar.

Under denna text är följande ifyllt:
Färghantering: Photoshop hanterar färger
Skrivarprofil: iMac_D65-29-okt-2013.icc

Därefter:
Normal utskrift
Återgivning: Perceptuell

Väljer jag sedan Utskriftsinställningar och Färgmatchning så kan jag inte ändra något där. Det är två gråade val där det enda är ColorSync och det andra är Canon Color Matching, och det är ColorSync som är ikryssat. Men som sagt - dessa är gråade, så där kan jag inte ändra nåt.

Jag har testat att ändra till att skrivaren hanterar färger, att ändra återgivning till relativt respektive absolut färgvärde, skrivarprofilen till några av Canons egna, där följande val finns:
-Canon IJ Color Printer Profile 2005
-Canon iP4500/MP610 series GL2
-Canon iP4500/MP610 series GL3
-Canon iP4500/MP610 series MP2
-Canon iP4500/MP610 series PR1
-Canon iP4500/MP610 series PR2
-Canon iP4500/MP610 series PR3
-Canon iP4500/MP610 series SP2

Ändrar jag till att skrivaren ska hantera färgerna så kan jag inte välja skrivarprofil.

Som sagt - jag är helt lost här. Någon som har någon aning om vilka val jag ska göra?
-Canon iP4500/MP610 series SP3
 
Du måste ju välja den skrivarprofil som hör till papperet du avser att skriva ut på om du ska låta Photoshop hantera färgerna. iMac_D65-29-okt-2013.icc är knappast någon skrivarprofil utan förmodligen din skärmprofil.

Skriver du ut på Canonpapper och låter skrivaren hantera färgerna istället för PS får du lista ut vilka knasiga benämningar Canon har på sina profiler. Behandlades rätt nyligen i någon tråd här på FS eller läs i skrivarens manual.

Jag googlade åt dig: http://usa.canon.com/app/images/service_ware/Canon_ICC_ Profile_Guide.pdf
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.