Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Utskrift av 127-film?

Produkter
(logga in för att koppla)

JohannesG

Ny medlem
Jag undrar vart man kan få 127-film utskriven, helst någonstans i Sverige. Jag har precis framkallat två färgfilmer (jag tror de skickades till tyskland) och fick bara hem negativen, de kunde inte skriva ut bilderna sa dem.

Filmen är "Macocolor UCN 200" och framkallas med C-41. Vem borde jag kontakta?

JohannesG skrev:
Jag undrar vart man kan få 127-film utskriven, helst någonstans i Sverige. Jag har precis framkallat två färgfilmer (jag tror de skickades till tyskland) och fick bara hem negativen, de kunde inte skriva ut bilderna sa dem.

Filmen är "Macocolor UCN 200" och framkallas med C-41. Vem borde jag kontakta?

Skaffa en flatbedd scanner och scanna in det så kan du sen välja vilket lab som helst att göra utskrifter.

Har själv scannat 127 neg med min Epson 4990.

// Fredrik

Jo det går ju att scanna den... men där sätter ekonomin stopp :) så ett labb är att föredra i mitt fall tror jag.

ja... fast jag har inte hittat något än så jag tänkte ta en genväg genom detta forumet, men jag får väl göra så om ingen vet något redan.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar