Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Utrustning Thailandresa
- Trådstartare ronnyraev
- Start datum
Lars Johnsson
Aktiv medlem
Omöjligt att svara på utan att veta någonting om vad eller hur du ska plåta.
Men allting kan köpas mycket billigare i Bangkok än här hemma om du behöver någon utrustning
Men allting kan köpas mycket billigare i Bangkok än här hemma om du behöver någon utrustning
vaktis100
Aktiv medlem
Jag undrar vad jag skall köpa inför Thailand resan
Har nu bara Canon EOS 450D med original 18-55 objektiv.
Räcker det eller behöver jag köpa nåt objektiv till?
När åker du? Jag åker själv den 2 Januari men mitt problem är vad jag ska ta med mej. MVH // Christer
Lars Johnsson
Aktiv medlem
Och jag åker på nyårs-afton. Men har inga problem med vad jag ska ha med mig
Teed
Aktiv medlem
Jag ska på semester med familjen och ska väl eventuellt dra ett par dar till kuala lumpur också. Åker den 12 Januari. Vilka objektiv är ett måste då?
Om man skall till KL från thailand, och åker buss så går turen ofta via Georgetown i penang och sisst jag var där så var kamrerna otroligt billigt, Var dock ganska länge sedan, typ år 2000 eller något sådant.
Mårten Karlsson
Ny medlem
Rese gluggar
Tja.
Jag använder
24-105 usm l is
28-300 usm l is
Vi åker om 4 veckor ta med x-tra minnes kort har varit med om att
kortet la av!!.
Bättre att ha typ ett gäng med 2 giggare.
Ha de gött
Tja.
Jag använder
24-105 usm l is
28-300 usm l is
Vi åker om 4 veckor ta med x-tra minnes kort har varit med om att
kortet la av!!.
Bättre att ha typ ett gäng med 2 giggare.
Ha de gött
vaktis100
Aktiv medlem
Och jag åker på nyårs-afton. Men har inga problem med vad jag ska ha med mig
Hjälp en vilsen själ här Lars,,,, vad tar du med dig?
MVH // Christer
Lars Johnsson
Aktiv medlem
Hjälp en vilsen själ här Lars,,,, vad tar du med dig?
MVH // Christer
Jag har med mig mycket utrustning. Jag bor där över vintern och kommer hem i april.
Ska hämta Canon 1D mkIV, 200/2 IS och TS-E 24 II i en affär som heter FotoFile när jag kommer till Bangkok i nästa vecka. Snackade i telefon med dem för ett par dagar sen. Brukar köpa mycket kameror/objektiv där.
Har även med 1D3, 1Ds3, 16-35II, 24-70, 70-200/4 IS och 50/1,2 så det blir en del prylar......
Lars Johnsson
Aktiv medlem
En annan fråga,,,, kan man ta fotoryggan som handbagage eller finns det risk att dom klassifierar min 70-200 som en bomb? Jag vet att min deo inte fick följa med sist jag flög till Thailand. Någon som har klart för sig? MVH // Christer
Jag flög Köpenhamn-Bangkok med mitt 800 och 6 andra objektiv + 2 hus tidigare i år. Och har flugit dit med 500 objektiv och annat minst 30 gånger tidigare. De har aldrig stoppat mig.
Att deo..inte fick följa med är ju för att det är vätska
vaktis100
Aktiv medlem
Ja jag vet att det är för att det är vätska,,, men det hade inte varit svårt att använda ett 70-200 som "flaska" om jag nu ville så det var därför jag frågade, Tack för svaret Lars. Då vet jag att det inte är några problem att ta kameran i kabinen. MVH // ChristerAtt deo..inte fick följa med är ju för att det är vätska