Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Utrustning för fågelfotografering

Produkter
(logga in för att koppla)

Coturnix

Ny medlem
Nu behöver jag som relativ nybörjare lite tips... Jag fotar idag med Canon EOS 400D, men ska byta upp mig till 50D. Jag använder idag ett Canon 70-300 mm utan IS, som jag är sådär nöjd med. Det fungerar okej i bra ljus, men är ganska segt och har svårt att hitta fokus ibland.

Nu är jag på jakt efter ny utrustning för att kunna ta bättre fågelbilder. Framförallt behöver jag komma närmre fåglarna och få bättre ljus, det är två grundläggande behov... Min budget är på max 10 000 kronor, så nu behöver jag tips. Hur får jag optimalt bra objektiv i den prisklassen för att fotografera fåglar?

Några ytterligare frågor.

Jag har kikat på Sigma AF 150-500/5-6.3 DG OS APO HSM - har någon erfarenhet av detta och hur bra det är?

Hur fungerar telekonverter - kan jag ha det till mitt 70-300 mm också?


Kom igen nu, sätt ihop bästa "objektivspaket" med eller utan konverter för att få schyssta fågelbilder för en rimlig peng (dvs max 10000 kr)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.