Advertisement

Annons

Utmaning - Ulricehamn

Produkter
(logga in för att koppla)
jajamän, senast igår gick jag förbi och där stod de fortfarande kvar. Kanske lite blöta för "kockarna" att sitta på i pausen.
Kram, Pernilla

Helt rätt. Den har funnits mitt framför våra näsor hela tiden. En mycket bra utmaning Pernilla. Så bra att vi tydligen konstant missat den. Den ligger på marknadsplatsen och stolarna var vid fototillfället inte ute. Men ni kan nog föreställa er dem vid den röda väggen.

Bilagor

• kiosken.jpg
    kiosken.jpg
    54.9 KB · Visningar: 396
94:an är vårt Stadshus. Välkommen Kim. Kul att vi blir fler.

Jag tror det var år 1958 som jag trillade ner i den poolen med kläderna på i väntan på bussen upp till Höjdgatan."Livlig linje" som gick till Kurhotellet.
Min mormor ägde stadshotellet som senare revs för att stadshuset skulle kunna byggas.

Har i någon snö?
Kan rekommendera en bob tur från Kurhotellet ner till Åsunden om den fortfarande går att genomföra.
På julafton var vi några familjer som ringde efter taxi, åkte upp till Kurhotellet, drog järnet nerför backarna med våra 4 manna bobar, körde förbi taxin i höjd med kiosken vid Höjdgatan och inväntade taxin nere vid kyrkan.
Det var tider det.

Nu fick nya kameran en fin kvällspromenad :)

Ja den va väl kanske lite för lätt, men vore kul om tråden kommer igång igen, 97:an var Ansgarsgården!

Bilagor

• Anskarsgården.jpg
    Anskarsgården.jpg
    79 KB · Visningar: 340
Om jag inte är helt fel ute så finner man 98:an vid Ulricehamns sparbank. Det blir väl taket till systembolagets lastbrygga/rum

Bilagor

• sbtak.jpg
    sbtak.jpg
    53.9 KB · Visningar: 335
Den lampan bytte jag för nått år sen på jobbet :p

"Mellanskolan" på Bogesund

Bilagor

• Boge.jpg
    Boge.jpg
    63.6 KB · Visningar: 328
nummer 100 finner vi nere på Boråsvägen. Vet inte vilken funktion byggnaden har. Kanske el eller kanske vatten.

Bilagor

• 100.jpg
    100.jpg
    58 KB · Visningar: 311
Den lampan bytte jag för nått år sen på jobbet :p

"Mellanskolan" på Bogesund
där fanns det en elak j.... till lärare på 60talet, han drog sig inte för att ge små elever stryk, riktig sadist, han kallades för K.., en dag tröttnade en något större elev på hans fasoner och slog ner gubben. Därefter vad han spak som ett lamm,jag hade lämnat skolan för att gå i realskolan, högst upp bodde vaktmästaren, en fryntlig och snäll herre som spelade trumma i Ulricehamns blåsorkester. Sonen ville bli rockstjärna.

mitt bidrag

passade på att plåta lite i ulricehan när jag var där idag. här är bilderna. ganska grå och trista, men...

Bilagor

• 20090120-R0010441.jpg
    20090120-R0010441.jpg
    20.6 KB · Visningar: 294
  • 20090120-R0010444.jpg
    20090120-R0010444.jpg
    17.7 KB · Visningar: 293
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar