Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Utmaning Malmö

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag måste bara påpeka Joakim att med den texten du gav som ledtråd var det omöjligt att missa. Det var ju bara att klistra in den i Google och så var man där :p
 
Jo jag vet men det kändes lite död och jag ville vara med och leta efter något nytt!

Egoisten jocke
 
Howdy grabbar det är ju GLOBEN!!! Nä för vi var före tokhultarna och dessutom har vi två. En sunkig bild på föredetta Malmö energi, Sydkraft samt numera EON bredvid kyrkogår´n. Ja isot uppskruvat och dis m.m jag vet urkass bild men ändå.
 

Bilagor

  • img_6932w.jpg
    img_6932w.jpg
    4.7 KB · Visningar: 409
I avsaknas av klagomål så förutsätter jag att det var rätt så nu fortsätter vi med nästa.

Och bilden kunde man inte lägga in när man redigerar ett inlägg. Nä hä.
 
En liten hjälp på vägen. Om jag ställer mig på en tvärgata till huset som är på bilden kan man se föregående uppgift.
 
I huset finns numera verksamhet som har anknytning till Kalle Anka, Elvis, Fantomen, Nemi och Bamse med flera. Tidigare var det en fabrik med verksamhet som man kunde sko sig på, men nu har man fått allt bakom foten.
 
Bra ledtrådar! Nu tycker jag att det räcker med ledtrådar dock... Vi är helt enkelt för lata, det ska ju inte va så svårt att hitta.
 
En liten omväg på väg hem från jobbet så var det fixat.

Zenithgatan, Dagens verksamhet,Kvarnby Folkhögskola.

/Fredrik
 

Bilagor

  • d20_0516_1.jpg
    d20_0516_1.jpg
    69.7 KB · Visningar: 312
Jag utgår från att jag har löst uppgiften, runt hörnet ser man faktiskt "globen". :)

Ny bild, jag kör en som jag tror lätt bild för att få lite tempo i tråden igen. Detta trots dimman.
 

Bilagor

  • d20_0501_1.jpg
    d20_0501_1.jpg
    52.1 KB · Visningar: 311
Lätt?

Den kan väl vara tagen var som helst, vilken dimmig morgon som helst : )

Var det det som var det lätta?
 
Re: Lätt?

cecber skrev:
Den kan väl vara tagen var som helst, vilken dimmig morgon som helst : )

Var det det som var det lätta?

Lätt som en plätt skulle jag vilja säga, (hihi)!
Får se i helgen om man har vägarna förbi.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.