ANNONS
Annons

Utmaning Malmö

Produkter
(logga in för att koppla)

Vaktis är förlåten. Han hade inte riktigt koll på reglerna men kommer nu att bevaka tråden, kul med fler deltagare.

Ska vi dra våra (inofficiella) regler:

Gissebilden ska vara tagen i Malmöområdet innanför Yttre ringvägen mellan Lernacken och Kronetorp ungefär.

Kan i princip föreställa vad som helst. Plats, byggnad, staty, fontän, whatever. Helst nya objekt men det kan ju vara svårt om man inte varit med från början.

Svarsbilden ska vara tagen efter att gissebilden presenterats
(inget arkivgrävande alltså) och tydligt föreställa motivet. Den som svarar skriver också vad bilden föreställer och var den är tagen.

Den som först svarar rätt tar över "pinnen".

"Happy shooting"

(Albin, vi väntar med spänning på ny utmaning)

Senast ändrad:
Kokums byggnad nere i hamnen är ett skyddat objekt. När det gäller Kokums så enligt tjejen i växeln så är hela kokums skyddat och får inte fotograferas.

Nu tog jag en bild ändå i dag och hoppas att jag inte blir tagen. Beskär så bara några fönster syns....

Bilagor

• kok.jpg
    kok.jpg
    49.3 KB · Visningar: 199
Kokums byggnad nere i hamnen är ett skyddat objekt. När det gäller Kokums så enligt tjejen i växeln så är hela kokums skyddat och får inte fotograferas.

Nu tog jag en bild ändå i dag och hoppas att jag inte blir tagen. Beskär så bara några fönster syns....

Oj, att det var skyddat visste jag inte, borde det inte finnas någon skylt där som berättar det? Eller det gör det kanske?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar