Annons

Utmaning Malmö

Produkter
(logga in för att koppla)
Ute o cyklar

Var jag. Tur jag inte försökte hitta det huset där jag trodde det var :). För fel adress var det jag skrev tidigare.
 
Platsen har faktiskt också ett namn, "Kristianstadsplan". Sorry, jag glömde berätta det. Jag var så glad att jag klarade uppdraget att jag glömde ;-) *s*... nja, så lätt var det nog inte... men den är värd ett besök. Kommer strax med ny bild... :)
 
Ursäkta dröjsmålet! Nåväl, här kommer en ny bild till slut. Det är innomhus. Om det skulle vara stängt godtages en bild utifrån. Annars bör svarsbilden vara tagen snett uppifrån ;-) Ett besök på denna plats är väl värt tiden p g a den vackra interiören!
Lycka till!
 

Bilagor

  • p1010413s.jpg
    p1010413s.jpg
    58.6 KB · Visningar: 771
Vackra Damen

Här kommer den vackr Gyllene damen. Visserligen rakt framifrån men det var tufft med öppna dörrar idag.

Och både byggnaden och damen är värda ett besök för sin vackra arkitektur. Just nu kan man också se Banankontakt fast det är inte riktigt min smak.
Vi pratar alltså om Malmö Stadsteater,,eller Oprea heter det kanske nu?

Ny bild kommer under kvällen.
 

Bilagor

  • utmaning teatern.jpg
    utmaning teatern.jpg
    83.1 KB · Visningar: 761
Nytt läge

Då åker vi igen då.

Åter en liten detalj från vår stads utsmyckningar.
Är det för tufft och ingen tar bilden inom några dagar blir det liten ledtråd.
 

Bilagor

  • heads.jpg
    heads.jpg
    96.1 KB · Visningar: 753
Det var snabbt plockat Stefan ;-) Vissa är på hugget :) Din bild har jag inte en susning om var det kan vara... hmm.... Jag väntarmed spänning på att någon annan löser gåtan.
 
PÅ hugget

Japp, men jag anser också att byggnaden i fråga är en av de vackraste i Malmö och bor dessutom ett hyfsat stenkast från den.
Så några gånger har man ju sett motivet :).

Och min bild är väl inte helt lätt men någon gång ska det ju vara klurigt.
Vandrar man omkring i Malmö har man säker passerat mitt motiv otaliga gånger men man ska vända blicken rätt också..
 
Figurerna pryder bron (minns ej namnet) vid stadsbiblioteket. Man kan se lite av det i bakgrunden på bilden.

Ny bild på G!
 

Bilagor

  • 1462_bro.jpg
    1462_bro.jpg
    62 KB · Visningar: 710
Bra

Du har ögonen med dig Cecilia. De där huvudena är lätta att missa.
Och nu grubblar jag för fullt, var är din gavelspets.....suck känner igen den,,men kan inte placera den just nu. Retfullt.
 
Re: Bra

Sail skrev:
Du har ögonen med dig Cecilia. De där huvudena är lätta att missa.
Och nu grubblar jag för fullt, var är din gavelspets.....suck känner igen den,,men kan inte placera den just nu. Retfullt.

Man tränar onekligen upp sina ögon när man har kameran med sig. Man ser allt på ett annat sätt. Det är det roligaste med att fotografera tycker jag.
 
stone skrev:
jeriko på spångatan.

taget för 3 minuter sedan. :)

Jag tänkte att det kunde vara lite klurigt med korset. Att man inte genast skulle förknippa det med något annat än något religiöst.

Det är väl gamla frälsningsarmén? Eller är jag felinformerad?

Bra jobbat, nästa utmaning på G?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.