Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Utmaning Malmö

Produkter
(logga in för att koppla)
S:t Gertrudsgatan??

Såg en kille som stod med sin mobilkamera och fotade fasaden på S:t Gertrudsgatan. Som fotonörd så kollade jag givetvis motivet och...."det där känner jag igen!?!?!?"....tvärnit på bilen och 180 grader tillbaka. Tyvärr hade jag oxå bara min mobilkamera men jag gissar att det räknas i alla fall.

Tråden fortsätter först i morgon em (om jag har rätt förstås!) eftersom jag börjar jobba kl. 15 och då har jag förhoppningsvis hittat ett nytt motiv åt Er...

Ha de bra i höstsolen!

Tobbe

Bilagor

• dsc00038-malmö-bio.jpg
    dsc00038-malmö-bio.jpg
    69.3 KB · Visningar: 319
Ny bild!

Ursäkta dröjsmålet!

Kanske för lätt....men, men,....

Lycka till!

Bilagor

• malmö.jpg
    malmö.jpg
    38.2 KB · Visningar: 301
Jaha!!!

Trots att det varit kanonväder i dag, fredag, så har det inte kommit in några förslag eller ännu hellre "rätt gissning". Jag vill ju inte vara den som dödar denna trevliga tråden så här kommer en ledtråd:
"På denna platsen är det viktigt att ha minutprecision......annars finns risken att man missar!"

Trevlig helg!

Tobbe

Vad roligt med liv i tråden!

Bättre med för enkla än för svåra, utmaningen ligger ju också i att ta sig iväg och fota det. Eller får man använda "arkivfoton" om man nu skulle råka ha det, jag har glömt?

Och jag vet ju också men jag kommer inte kunna ha vägarna förbi förrän på söndag. Jag får vara snabb på nästa bild istället.

Klockan vid Skånetrafikens center på Värnhemstorget. Har en bild klar att lägga upp när jag fått bekräftat att det är rätt bild.

Bilagor

• _mg_4689.jpg
    _mg_4689.jpg
    78.8 KB · Visningar: 395
Ny utmaning

Med närmare eftertanke är jag så pass säker på att jag fotade på rätt plats att jag slänger upp en bild med detsamma medan det är lite liv i tråden : )

Vems fot är detta? Jag har en enklare vinkel som jag lägger upp om några dagar om ingen klarar detta.

Bilagor

• _mg_4687.jpg
    _mg_4687.jpg
    68.5 KB · Visningar: 398
Tada!

Gissar att den bara finns en staty i Malmö som gjort pedikyr så jag slänger in en ny bild direkt!

Tobbe

Ps. Statyn står på Kungsgatan och heter Flora. Gjord 1936 av Jonas Fröding Ds.

Bilagor

• foten.jpg
    foten.jpg
    47.3 KB · Visningar: 387
Jag fortsätter med mitt "klocktema"!

På vilken gul byggnad finns denna klockan?

Tobbe

Bilagor

• klockan-del-i.jpg
    klockan-del-i.jpg
    28.5 KB · Visningar: 358
btb skrev:
Tada!

Gissar att den bara finns en staty i Malmö som gjort pedikyr så jag slänger in en ny bild direkt!

Tobbe

Ps. Statyn står på Kungsgatan och heter Flora. Gjord 1936 av Jonas Fröding Ds.

Ja, det var såklart alldeles rätt! Kul att jag aldrig behövde använda min ledtrådsbild!

Humanitetens hus på Drottningtorget.

Gissade rätt på andra försöket.

Bild kommer inom mycket kort

Bilagor

• img_1369 001sm.jpg
    img_1369 001sm.jpg
    79.9 KB · Visningar: 344
Vi beger oss närmare ett hus som vrider sig nästan lika mycket som trappan på bilden.

Bilagor

• blandat 015 kopiera sm.jpg
    blandat 015 kopiera sm.jpg
    88 KB · Visningar: 339
Det kan vara precis vad som helst tills det kommer en bild på samma objekt som jag lagt ut.

Läs förutsättningarna på sida 1
Alla svar skall vara i form av en bild.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar