Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Utmaning Malmö

Produkter
(logga in för att koppla)

cecber

Aktiv medlem
Redigerat 2009-01-12

Utmaning Malmö är öppen för alla medlemmar på FS.
Under årens lopp har vi dragit upp några enkla regler som vi håller oss till:

Tanken är att man ska svara med en bild föreställande samma motiv som gissningsbilden. Om man tror att man vet var bilden är tagen, tar man sig dit, tar en ny bild och lägger in som svar.
Är det rätt tar man över staffettpinnen och lägger upp en ny gissningsbild.

Svarsbilder ska vara nytagna. Med nytagen menas att bilden ska vara tagen efter att gissningsbilden lagts upp, inget arkivgrävande alltså.

Om man tänker svara ska man ha en ny gissningsbild i beredskap så det inte blir onödiga dödperioder. Har man inte lagt upp en ny gissningsbild inom 24 tim får den som lade upp senaste bilden
lägga upp en ny.

Gissningsbilden får vara gammal och i princip föreställa vad som helst eller vara tagen var som helst. Den bör naturligtvis inte ha varit med tidigare. Tänk på att det blir roligare och mer fart i tråden om
bilderna inte är "omöjliga". Vi håller oss i Malmöområdet med Yttre Ringvägen som gräns.

Lycka till, ut och jaga!

Ordinarie inlägg kommer här:
Hittade ingen "utmaning Malmö" när jag sökte så då kanske det är dags att starta en. Och om det redan finns en kan ni väl meddela mig. Samma regler som i de andra, hitta platsen och fota i samma vinkel och lägg sedan upp en ny bild. Börjar med en lätt:
 

Bilagor

  • malmösa - 08.jpg
    malmösa - 08.jpg
    39.7 KB · Visningar: 14,898
Senast redigerad av en moderator:
Missat :)

Ha....nästan utsikten från balkongen. Måste bara nappa på det här. Rolig ide......hoppar på när jag kommer hem från jobbet.
 
Sådär. Här kommer min svarsbild. Lägger upp en ny stafettpinne om en liten stund.
 

Bilagor

  • utmaning malmo.jpg
    utmaning malmo.jpg
    54.6 KB · Visningar: 14,823
Fortsättning

Fortsätter på temat Staty och utsmyckning av stadens rum. Men höjer ribban något vad det gäller svårighetsgrad....hoppas jag.
Lycka till
 

Bilagor

  • utmaning 2.jpg
    utmaning 2.jpg
    93.5 KB · Visningar: 14,845
Raul Wallenbergs PArk

Samma fontän och park fast den här gången i Festivaltappning. Används tydligen till någon form av dansscen under Malmöfestivalen
 

Bilagor

  • raul wallenberg.jpg
    raul wallenberg.jpg
    94.1 KB · Visningar: 2,710
Ingen som nappar på betet?

Ingen som nappar? För så svårt är det väl inte....

Jag låter nya målet ligga kvar under dagen. Byter sedan och testar med ett annat.
 
Har passerat irriterande många gånger utan kamera. Ska se om jag hinner svänga förbi med kameran i handen under kvällen.
 
Här kommer den...

S:t Johannes kyrka. Belägen alldeles bakom Trianglens köpcentra. Hade börjat skymma när jag tog bilden och ännu mörkare var det när jag begav mig hemmåt. Så ny bild kommer först i morgon.
 

Bilagor

  • st_johannes.jpg
    st_johannes.jpg
    68.3 KB · Visningar: 2,646
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.