Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

USB Kabel till Panasonic DMC-TZ5?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hejsan!

Har precis köpt en Panasonic DMC-TZ5.
Till min förvåning så har det inte en standard USB-kontakt i kameran.
Så jag är på jakt att köpa en till USB sladd.
Vet ni var man kan hitta dessa?

M.v.h
Christian

Är du säker på att det inte följde med en passande usb-sladd i lådan när du köpte kameran?

Annars brukar Clas Ohlsson eller Kjell & Co vara bra ställen att köpa usb-sladdar. Ta med kameran till butiken så att du är säker på att du får rätt sladd.

Glömde säga att jag vill ha en till förutom den som följer med i lådan.
Att ha på jobbet som en extra, jobbigt att släppa med sig sladden varje gång.

Sladden är inte av USB standard så den finns nog inte hos Klas i Sjön eller liknande.

Christian

Om det är nån specialkontakt som Panasonic använder gissar jag att det bara är de som säljer rätt sladd. Kolla med butiken där du köpte kameran.

Fast det skulle förvåna mig om ett så stort märke körde med mystiska specialkontakter. Om jag var du skulle jag nog ta med sladden till de butiker jag nämnde och kolla om de inte kan lösa problemet.

Edit: Ser på en webbsida att kamerorna i Panasonics FX-serie använder helt vanliga *** sorry -- det ska förstås vara mini-usb-sladdar.

Senast ändrad:
Glömde säga att jag vill ha en till förutom den som följer med i lådan.
Att ha på jobbet som en extra, jobbigt att släppa med sig sladden varje gång.

Sladden är inte av USB standard så den finns nog inte hos Klas i Sjön eller liknande.

Christian

Det är antingen CO artikelnummer 38-1269 eller 38-2074 Båda numren avser 1M kabel. Såvitt jag förstår är det samma som till min Pentax K100D och i så fall är det den senare. Jag har hittills inte stött på någon usb-sladd som inte finns hos CO.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto