Annons

USA-import av lenscoat

Produkter
(logga in för att koppla)

TobbeBerger

Medlem
Hej, funderade på att köpa lenscoat till mitt objektiv från USA, till ett bra pris och dessutom fraktfritt. Men hur är det med extra kostnader- kommer det garanterat tillkomma avgifter som moms etc på detta? Ber om ursäkt om svaret redan finns i forumet, sökt en del och hittat en del om USA-import men känner mig osäker. Tacksam för hjälp! Mvh/Tobbe
 
Hur menar du att det skulle vara fraktfritt?
Enda chansen till det är ju att någon som är där köper det och tar med det till dig, i det fallet tillkommer "local salestax" runt 7%.
Tar du hem det via postorder ligger det mellan 20 och 50$ i frakt beroende på var du handlar, sen tillkommer tull och moms, det brukar bli i närheten av 30%.

Enklaste sättet att räkna är priset i dollar gånger 10kr.
Alltså, 90$ blir 900Skr när allt är betalt.
Det enda som lönar sig att beställa från USA är objektiv.
Annat blir det givetvis om du åker dit och handlar själv.
 
Beställde från dem för en vacka sedan. Lenscoat till min EF400/5.6 och och skydd till mitt stativ.
Bör dyka upp i veckan räknar med att moms tillkommer. Så om du väntar några dagar så kan jag berätta mera.
Sen är det billigare med moms och frakt att ta det från USA.De har fri frakt om man handlar över 99$ för mindre saker.
 
Senast ändrad:
Precis, fraktfritt för beställningar över 99$. Men jag tänkte om det nödvändigtvis alltid tillkommer moms och tullavgifter och hur mycket extra det i så fall skulle innebära dvs. om det öht skulle vara någon mening att beställa från andra sidan.. Ska bli spännande att höra vad det hamnade på Wilhelm!
 
Fraktfritt från USA??

Jag har bara sett firmor som har fratkfritt i USA....men det kanske finns de som tar den kostnaden. Generellt är det superbilligt att skicka saker i USA (mycket billigare än inom Sverige) men dyrt att skeppa utrikes.

Vem skall du handla från?
 
Ja, då brinner det i knutarna... men även om man skulle lägga till 20-30 % blir det ju inget förlustaffär mot svenska priser (eller från England), även om man inte gör någon direkt vinst heller.. Så det hade ju varit trevligt att veta.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.