Annons

Uppsala högar

Produkter
(logga in för att koppla)
jag har följt den här tråden utan att hittills kunna bidra någonting smart, men jag tänkte följa med imorgon i alla fall, om jag får ;-)
/thomas

Bilagor

• gamla_upps_hog.jpg
    gamla_upps_hog.jpg
    26.6 KB · Visningar: 171
äh jag som hoppades på att Roland inte hade skrivit fel, jobbar ju imorgon ju. har dessutom inte hunnit flytta än, menmen, det får bli en annan gång!

Just nu så är vädret här i U-a inte så bra, om inte vill bli blöt.
Lugnar regnet ner sig är det dock ypperligt för moln och dylikt ovanför högarna.
Ingen som tänkt dra sig ur?

Thomas, det var perfekt väder! Letade förgäves efter ett mobilnummer till dig. Jag och Dick fick förhinder.

Jamas skrev:
Thomas, det var perfekt väder! Letade förgäves efter ett mobilnummer till dig. Jag och Dick fick förhinder.

jag har ingen mobil :)

vädret (dvs ljuset) var bra när det inte regnade. tyvärr byttes de fina svarta molnen som fanns i början mot en mer struktur- kontrastlös variant efter "det stora regnskuret". lite frustration kom till slut när ett fint hål i molnen kastade först ljus på slottet, sedan på det stora fältet som man kan se mellan stan och högarna, men sedan _inte_ på högarna. ljusområdet passerade några hundra meter förbi *suck*. man kan nog inte få allt :)

(nu sk jag sova innan jag berättar fler ointeressanta historier ;-))

thomasmarquart skrev:
Tobias: ja, det var inte så fint väder, så vi fick gå och fika ganska snart.
Tack alla som var med, det var kort men trevligt :)

Jag väntade tills regnet tog slut och fick några bilder i alla fall. Ifall någon vill se, så ligger de som inte var helt förkastliga här:
http://www.thomasmarquart.net/gallery/gamla-upps-hog/

Det var ju en snygg serie bilder du fick ihop. Själv har jag lagt ut ett par bilder här på fotosidan:
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm?set=lp&ID=435354
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm?ID=435348&set=lp

Jasså gick ni och fikade; var det därför ni försvann. Själv var jag ute och blev blöt; nej inte så mycket förresten, jag hade ju paraply. Trevligt den korta stund vi han ses i alla fall,

Jan-Olof: oj, ursäkta, att vi inte var tydligare...
mycket fina bilder du har tagit!

en paraply verkar vara överlägsen jämnfört med min regnjacka-taktik :)

Ingen fara Thomas!

Jag var så upptagen av foto, regn och paraply att jag inte hann sakna er förrän efter en lång stund.

Jo, J-O vann tveklöst uthållighetstestet, men så hade Roland o jag redan fotat ett par timmar innan, mestadels i regn också...

Bilagor

• uppsalahogar0893.jpg
    uppsalahogar0893.jpg
    21 KB · Visningar: 76
Lite människor i bilden kan göra mycket... vill minnas att jag har nån bild med en joggare också, finns nog bland mina bilder om ni letar noga ;-)

Bilagor

• uppsalahogar0890.jpg
    uppsalahogar0890.jpg
    24.6 KB · Visningar: 78
En bild som jag tog redan vid uppvärmningen inför den här träffen, närmare bestämt ett par månader innan...

Bilagor

• uppsalahogar2564.jpg
    uppsalahogar2564.jpg
    36.9 KB · Visningar: 76
ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto