Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Uppladdningsbara AA-batterier

Produkter
(logga in för att koppla)

ConraDargo

Medlem
Finns det egentligen några tester gjorda på vilka uppladdningsbara batterier som är bra och inte? Vad har ni själva för erfarenheter av olika märken - funkar t.ex GP Powerbank så bra som reklamen försöker få oss att tro?

Att det ska vara rejält med kraft i dem har jag redan fattat :) Tänker köpa åtminstone 2600mah men siktar på högre än så, beror bara på vad jag kan få tag i.
 
jag kör GP, allt från 1800 till 2700. Jag har en snabbladdare som laddar 2500 på 30minuter. Jag tycker de funkar bra, men läste ett test i ljud & bild fr nåt år sedan och GP var riktigt dåliga i jämförelse. Jag har för mig att Panasonic vann testet överlägset.

Jag har panasonic 2100 och jag upplever( dvs enormt subjectivt här!) att de motsvarar mina GP2500.

Trots allt går jag och köper GP igen, de är juå enkla att hitta!!

Jag använder mina batterier i min blixt och i en av mina kameror som går på vanliga batterier. När jag kör blixten riktigt hårt och byter batterier, då är de smällheta, dvs man bränner sig nästan på dem.
 
Det är viktigare att laddaren håller högsta klass än om batterierna är märkta 2200 eller 2600mAh.

Undersökningar har visat att det är riktigt svårt att ladda batterierna optimalt (fullt).

En förutsättning är att laddaren känner av varje batteri individuellt och stänger av dessa allt efter de är fulladdade.

Detta klarar inte de enkla laddarna som ofta laddar batterierna parvis.
 
Så, om jag ser till ett par Panasonic uppladdningsbara batterier låter det som något att satsa på - om nu dina 2100mah håller som GPs 2500.

Att laddaren ska känna utav varje batteri individuellt och kunna stänga utav sig är någonting jag tittar noga efter. Så en sådan laddare ska jag absolut ha.

Tänker undersöka marknaden idag på stan.
 
IKEA, tycker dom fungerar helt okej med tanke på priset har för mig att det var 150:- för 4 AA och 2 AAA
 
supermax_fred skrev:
jag kör GP, allt från 1800 till 2700. Jag har en snabbladdare som laddar 2500 på 30minuter. Jag tycker de funkar bra, men läste ett test i ljud & bild fr nåt år sedan och GP var riktigt dåliga i jämförelse. Jag har för mig att Panasonic vann testet överlägset.
...
Vad bedömdes i den testen? Uppgiven kapacitet kontra verklig, bara verklig kapacitet eller MPK ( "mest" per krona )?

Ser man till MPK är BILTEMA och IKEA överlägsna, men annars då? Min erfarenhet av GP är synnerligen blandad.
 
Väl inne på Teknikmagasinet blev jag övertalad att satsa på X-Power istället (försäljaren hade egen erfarenhet av både GP och X-Power), så jag får väl se hur bra dem är :)
 
Nu skall jag köpa Energizer batterier och laddare i ica-butiken där jag bor..då får jag ica-bonus på det också! Det avgjorde! :)

/Benny
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.