Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Upplösning och stora utskrifter

Produkter
(logga in för att koppla)

pl_Johan

Aktiv medlem
Hjälp mig fort, fort, snälla!

Hur stort kan jag skriva ut ett foto från min D70 (6 Mpix)? Jag har inte manipulerat något alls.
Jag tänker prova "Crimson" som gör så mycket reklam här på fotosidan. Det stod något om Lambda-bilder på deras sida. Är detta bättre än att interpolera i PS?

>>j

Har inte testat Crimson, men jag skickade iväg bilder från min 300D för förstoring till Fotolabo med mkt tillfredsställande resultat.

Förstorade upp till 50*75 och alla bilder blev mkt bra.

/Catherine

En yta av 60X40 cm fungerar hur bra som helst enligt egen erfarenhet av bl a 5 Mpex Minolta Dimage 7i och 6 Mpix Canon EOS 300D. Allt hänger på betrakningavståndet. Jag har sett betydligt grynigare förstoringar från filmrutor.

Senast igår hämtade jag ut 30x40-utskrifter från OdenLab tagna med just en D70.. Mycket bra resultat.. Hade iofs interpolerat dem i PS till ca 120 MB/styck men det var nog onödigt tror jag ;)

På Matssons foto här nere på stan i Lund hänger en A1 (594 × 841mm) gjord från en RAW fil på en gammal Nikon D1 med 6Mp i upplösning. Kvaliten är väldigt bra.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar