Annons

uppgradering ram (macbook)

Produkter
(logga in för att koppla)

Isakisak

Aktiv medlem
Är det någon som har erfarenhet av att köpa mer ramminne till en macbook från tex dustin.
Är det krångligt att stoppa in och fungerar det lika bra som "orginal"?

Har tänkt köpa en mackbook med 512 i ram.
Och sedan byta ut det mot 2x1024mb.

Datorn ska såklart användas för bildredigering.

Någon som har erfarenhet?
/ Isak Tornberg
 
Funkar hos mig ;-)

Hej!

Jag gjorde precis som du skriver, med den skillnaden att jag köpte de nya kapslarna på Macoteket. Det var någon hundring dyrare än Dustin, men då var jag säker på att kapslarna passade. Ett tips kanske.

Själva bytet var inga större problem. Ingår en beskrivning i dokumentationen man får med när man köper datorn. Och datorn går som en klocka. En snabb sån ;-)

/Nicke Jonsson
 
Re: Funkar hos mig ;-)

nickejonsson skrev:
Hej!

Jag gjorde precis som du skriver, med den skillnaden att jag köpte de nya kapslarna på Macoteket. Det var någon hundring dyrare än Dustin, men då var jag säker på att kapslarna passade. Ett tips kanske.

Själva bytet var inga större problem. Ingår en beskrivning i dokumentationen man får med när man köper datorn. Och datorn går som en klocka. En snabb sån ;-)

/Nicke Jonsson

Eller så köper du maskinen hos en återförsäljare som byter åt dig.

Melker
 
Inga problem att byta själv, bara du får rätt typ av minnen. Tror inte tillverkare spelar så stor roll, gör de minnen som passar macbooken så är de gjorda för den. Minnena passar inte till andra datorer. Macoteket brukar tex köpa in de märkena som är billigast för tillfället.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.