** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

uppgradering ... PS 7 --> CS2

Produkter
(logga in för att koppla)

vilsen

Aktiv medlem
Jag har sen en tid kört PS 7 tillsammans med Nikon View 6.2.7 (Kamera = Nikon D200 ) som funkat alldeles utmärkt, min dator är bara kring 2Ghz så jag vill inte sänka den helt med för nytt.. Nu har jag fått tag på en CS2 som jag tillfälligt installerat i en äldre test dator, för jag saknat vissa reglage ( chromatic-aberration ) som den ny raw-konverteraren har. ( PIII - 600 ) funkar faktiskt fast det kan va lite vänte tid i bland..

Vad jag undrar är hur blir det om man har 2 versioner av PS i samma dator? Kommer Nikon view fatta vilken version den ska jobba mot när jag trycker på programmets PhotoShop-knapp.. Vill låta det gamla vara orört fast den nya ligger i oxå i början..

Sen undrar jag varför det nu blir 240ppi på bilderna jag tar in mot förut i PS7 300ppi .. måste jag ställa upp detta i raw konverteraren? Eller vad nu som händer.. För med 10,2 megapixels & 12bitar så borde det väl räcka till..

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar