zwalter
Medlem
Jag har handlat en del på Schönherrs på Upplandsgatan, de har ofta mkt att välja på. Scandinavian photo på norr Mälarstrand lite tunnare utbud, sen har du wibergs och LP photo men dem vet jag inte så mkt om. Jag tycker inte 3000kr är så farligt, kameran kommer sannolikt funka länge oavsett skick. Går det att pruta nån 500:ing är det bra men det spelar mindre roll i det stora hela, det kanske kan vara en idé att vänta till D500 kommer ut i butik vilket lär leda till ett större utbud eftersom många D300 ägare sannolikt kommer byta upp sig och slumpar bort sin gamla trotjänare.
Tack för tipsen! Får kolla in de butikerna om jag letar efter nåt objektiv. Hittade en D300 i bra skick för 2000 kr! Känns som en riktigt trevlig kamera hittills, lite annan nivå en min D60.. Det är klart att den inte har alla de moderna fancy-pancy funktionerna som filmning och superbra iso-känslighet men för mina behov känns den perfekt. Iso-känsligheten är betydligt bättre än min D60 och det är betydligt smidigare att ta kort med gamla objektiv då exponeringsmätning fungerar och det finns en fokushjälp. Väger väl dubbelt så mycket men det gör ju sitt för känslan med, det är ju inte jättesmidigt att släpa runt på en systemkamera ändå. Nu blir det till att läsa på om alla funktioner, fick med en rätt tjock D300 bok, verkar finnas mycket finesser.