Annons

Uppgradering av 50D hjälp

Produkter
(logga in för att koppla)

Vaionixx

Ny medlem
Hej.

Jag ligger i en process för att uppdatera min 50D till något nytt. Förutom att jag väntar på att se vad och om Canon ska släppa en uppdatering version av 7D, så har jag även sneglat på 5d mark III.

Men nu har sätt lite om Nikons D810 som verkar har exceptionellt bra bild kvalité och funderar på att gå över men är osäker på om det är värd det, jag fotar mest fåglar och landskap största nackdelen med Nikon jag kan se idag är att det inte finns någon bra motsvarighet för Canon 400 mm 4L glugg. Är det värt att gå över till Nikon?

Jag är väldigt missnöjd med bildkvalitén på 50D är ganska petig när det kommer till skärpa och har konstaterat att jag behöver mer megapixlar eftersom jag cropar mina fågelbilder. 70D var jag väldigt nöjd med när jag testade den med 70-200 4L IS gluggen men inte lika nöjda när jag körde den på 50D. Är det någon som vet hur mycket bättre bild kvalitén blir för 5D Mark III jämför med 70D?

Har även sneglar på Sonys A7R men har konstaterat att den inte kommer palla med fåglar i rörelser men man får riktigt bra bilder för landskap. Som jag förstår så sitter det samma sensor i A7R och D800E från Nikon.

Är jätte tacksam för alla objektiva synpunkter på vilken väg jag bör gå. Jag är väldigt känslig för bild kvalité när jag tar bilder.

Största som just nu talar emot D810 just nu är kostnaden av kroppen och en ny glugg. Iofs så kommer jag troligtvis slänga ut lite stålar på en L glugg om jag uppdaterar till en annan Canon kropp.
 
Värt att tänka på är ju att ett 400 kommer att upplevas som ett 250mm på en FF sensor och för att nå motsvarande 600mm som du gör med ett 400 på en cropsensor så kommer ett nytt 600 lämna ett hål på närmare 100000 i din plånbok. Nu finns det givetvis begagnade prylar men kostnaden per mm brännvidd växer enormt med en lite större sensor
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.