Daniel GBG
Medlem
Började för ca 1,5 år sedan att hålla på med fotografering. Hade inga förkunskaper så är i princip helt ny på detta. Köpte då en nikon d3000 men känner nu att den inte riktigt håller måttet. (Borde nog ha köpt något annat men visste ju inte om det skulle vara något för mig därav valet) Det är främst iso egenskaperna jag inte är nöjd med men även AF.
Tillbringar mycket tid ute i naturen så det bli mest natur, landskap o macrobilder som tas. Men kameran hänger ju alltid med så det lite blandade bilder.
Vad ska man uppgradera till? Har kollat lite på D90, D7000 o D300 men vet inte vad jag ska satsa på?? Någon helt annan modell kanske??
En fråga till... Vad är det för skillnad på de nikon modeller som har ett "s" efter sig? Bara en uppgraderad version eller??
Enormt tacksam för hjälp!
/Daniel
Tillbringar mycket tid ute i naturen så det bli mest natur, landskap o macrobilder som tas. Men kameran hänger ju alltid med så det lite blandade bilder.
Vad ska man uppgradera till? Har kollat lite på D90, D7000 o D300 men vet inte vad jag ska satsa på?? Någon helt annan modell kanske??
En fråga till... Vad är det för skillnad på de nikon modeller som har ett "s" efter sig? Bara en uppgraderad version eller??
Enormt tacksam för hjälp!
/Daniel