Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Uppgradera till Äkta verision Windovs XP

Produkter
(logga in för att koppla)

Helena79

Aktiv medlem
Har nu kommit så långt så vi funderar på att endast köpa nytt operativsystem (XP). Vi har inte ett äkta i dag, tycker det är jättejobbigt eftersom det inte går att installera nya program. Vet någon om man måste göra en helt ny ominstallation och tömma datorn för att köra in alla program på nytt, eller går det att installera den äkta verisionen med alla befintliga program kvar i datorn?

Tack för svar.

När du köper den äkta versionen så kör du bara äkthetskontrollen, den kommer då att säga att du har ett oäkta op och ge förslag på åtgärder.
Bla kan du konvertera till en äkta nyckel om du har en sådan. Med andra ord blir det ingen skillnad förutom att du får den äkta nyckeln registrerad hos windows.

Ett tips är att köra kontrollen och köpa ett nytt windows via den. Det blir betydligt billigare än att köpa i affären och du får ett rent XP på skiva hemskickad om du vill installera om datorn i framtiden.

Film) (moose skrev:
När du köper den äkta versionen så kör du bara äkthetskontrollen, den kommer då att säga att du har ett oäkta op och ge förslag på åtgärder.
Bla kan du konvertera till en äkta nyckel om du har en sådan. Med andra ord blir det ingen skillnad förutom att du får den äkta nyckeln registrerad hos windows.

Ett tips är att köra kontrollen och köpa ett nytt windows via den. Det blir betydligt billigare än att köpa i affären och du får ett rent XP på skiva hemskickad om du vill installera om datorn i framtiden.

På microsofts hemsida alltså? Det går att köra någon "äkthetskontroll" där, kikade runt lite där förut.

Hur har det gått Helena?

Är lite sugen på att göra detta på en laptop som jag fått av min kompis nämligen, tydligen så hade han inte orginal och nu kan jag inte uppdatera till SP2 och det leder till att jag inte kan installera CS vilket jag gärna skulle vilja.

Blev det en dyr slant för att få en ny kod?

När jag gjorde det i maj någon gång så betalade jag 1100 kr. Borde vara billigare nu när vista kommit. Jag skaffade XP PRO.

Viktigt att du somsagt gör det via äkthetskontrollen för att få rabatten.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar