Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
uppgradera sig! :)
- Trådstartare canontjej
- Start datum
canontjej
Medlem
Hur mycket "inte supermycket" pengar äe skiljer sig en del från person till person så det vore lämpligt med en mer specifik budget.
Vad är det du saknar med din 400D?
hmm, skulle nog inte kunna skrapa ihop mer än 6000 iaf..
Det måste nog vara att filma faktiskt..
Gården
Aktiv medlem
Efter att väldigt snabbt ha vuxit ifrån 400D bytte jag till 5DmkII när den släpptes, ångrar det inte en sekund.
Får man verkligen en sådan för runt 6000 :- ??
ebermark
Avslutat medlemskap
Får man verkligen en sådan för runt 6000 :- ??
Läste inte längre än första inlägget
Jockos
Aktiv medlem
Du ska få en motfråga; är det inte bättre att du spar ihop till en riktig uppgradering?Får man verkligen en sådan för runt 6000 :- ??
Din 400D kan du nog sälja för 1500:- om den är i ok skick, då är du uppe i 7500:-, och en 5DII i sämre-än-nyskick med kanske 2-3 år på nacken bör du kunna få loss för under 10000:-, och det är en ruggigt robust kamera som lär hålla många år till.
Annars kan du leta efter en 7D, men de är inte riktigt lika gamla än.
Vad du än väljer utöver de två så kommer du bara få ett stopp extra användbar ISO, spotmätning (jag förstår fortfarande inte varför man valde att exkludera detta i 400D), och nångon extra megapixel.
Byter du däremot upp dig till en 5DII kommer du få en ganska trevlig upplevelse.
ebermark
Avslutat medlemskap
Är det "bara " filmfunktionen du saknar kan du ju stanna i segmentet och byta till 550D eller 600D, inte så proffsiga men inget fel på funktionerna, alla behöver nu inte de mera avancerade modellerna, lätt och smidigt kan betyda en hel del det också.
Det går dock inte att jämföra känslan att fota med en rejäl kamera med att fota med dom där plastmodellerna.
Fredrik AVT
Aktiv medlem
En väsentlig fråga är förstås hur många och vilka objektiv du har till din Canon. Är det bara kitgluggen är du knappast låst till systemet.
D u: f u filmning, finns det annat specifikt som du saknar? Är du nöjd med ISO?
Anledningen jag frågar är att filmning är relativt nytt och de vassaste ISO egenskaperna är också i nyare kameror och är dessa viktiga, med en budget på 6000:- (7500:- efter försäljning av din kamera) så blir det ett nyare hus, men inte så mycket robustare. Kan du tumma på filmning öppnas möjligheten att skaffa ett äldre och robustare hus för de pengarna.
Hur är det - är bättre optik viktigt - eller kommer det kanske mycket senare?
D u: f u filmning, finns det annat specifikt som du saknar? Är du nöjd med ISO?
Anledningen jag frågar är att filmning är relativt nytt och de vassaste ISO egenskaperna är också i nyare kameror och är dessa viktiga, med en budget på 6000:- (7500:- efter försäljning av din kamera) så blir det ett nyare hus, men inte så mycket robustare. Kan du tumma på filmning öppnas möjligheten att skaffa ett äldre och robustare hus för de pengarna.
Hur är det - är bättre optik viktigt - eller kommer det kanske mycket senare?
Gården
Aktiv medlem
Du ska få en motfråga; är det inte bättre att du spar ihop till en riktig uppgradering?
Din 400D kan du nog sälja för 1500:- om den är i ok skick, då är du uppe i 7500:-, och en 5DII i sämre-än-nyskick med kanske 2-3 år på nacken bör du kunna få loss för under 10000:-, och det är en ruggigt robust kamera som lär hålla många år till.
Annars kan du leta efter en 7D, men de är inte riktigt lika gamla än.
Vad du än väljer utöver de två så kommer du bara få ett stopp extra användbar ISO, spotmätning (jag förstår fortfarande inte varför man valde att exkludera detta i 400D), och nångon extra megapixel.
Byter du däremot upp dig till en 5DII kommer du få en ganska trevlig upplevelse.
Den motfrågan är nog ställd till fel person Antar att du avser trådskaparen.
Själv sitter jag mer än nöjd !
Ingju
Aktiv medlem
Det går dock inte att jämföra känslan att fota med en rejäl kamera med att fota med dom där plastmodellerna.
Jodå jag vet jag har både en 400D och en 7D, jag använder helst 7D förståss men föraktar för den skull inte 400D eller andra liknande, inget fel med plasten, men man ska kanske inte hänga på de tyngsta teleobjektiven på dom. vad som känns bäst måste den som ska ha dem avgöra.