Annons

Uppgradera kameraväskan

Produkter
(logga in för att koppla)

sucram

Aktiv medlem
Hej!
Har kollat runt i forumet, men inte hittat något direkt svar som jag söker. Jag skulel vilja byta upp mig lite, från min kameraväska. jag ahr för tillfället en Canon eos 10d med sigmas blilliga objektiv 18-50 3.5-5,6 tror jag och 55-200 4.5-5,6. Jag har fotat med dessa i ca 1 1/2 år nu och skulle vlija byta upp mig nu. Jag tycker kameran är bra, men det är objektiven jag vill byta. Jag funderar på mer ljusstyrka så kalrt, samt telezoom. Nu är frågan vad ska jag välja. Det finns ju så jätte mycket att välja på. Jag kommer ju minst behöva 2 objektiv. ett vidvinkel, gilalr foto landskap, samt ett telezoom, med kanske en konverter till. Har kollat ltie på sigmas 70-200, canons 70-200 4L,mm. samt kollat på sigmas 18-50 /2.8. Vad finns det mer. Jag vill framför allt inte att det ska väga för mycket, eftersom jag hade tänkt ha fotoutrusningen även när jag reser och klättrar, och sen är ju priset ganska vikigt. (Fattig student!)

Tack på förhand

Mvh Marcus

Lite tips

Jag har just investerat i en ny kamera och sökte objektiv. Följande länkar ger mycket matnyttigt tillsammans med Fotosidans egna recensioner på upplevd kvalitet på objektiv. Jag studerar dessa noga före jag bestämmer mig. Bra nybegnade objektiv i nyskick kostar 50-60% av nypriset även hos seriösa handlare.
Länkar:
http://www.photozone.de/8Reviews/index.html
http://www.jangustafsson.se/

Själv tittar jag på Tamron AF 200-500/ 5,0-6,3 Di för att få ett regält objektiv för naturfotografering. Näst bäst av långzoomarna till Nikon DSLR enligt Photozone.
Någon som har erfarenhet av detta objektiv??

Några förslag

Du kan ju kika på de här objektiven och se om det är något för dig.

Vidvinkel:
Tokina AF 19-35/3,5-4,5
Sigma EX 20/1,8 DG
Sigma EX 30/1,4 DC HSM
Canon EF 35/2,0 DC

Normalzoomar:
Tamron SP AF 28-75/2,8 XR Di eller
Canon EF 28-105/3,5-4,5 USM eller
Canon EF 28-135/3,5-5,6 IS USM

Telezoom:
Sigma EX 70-200/2,8 APO HSM DG + konverter
Sigma EX 100-300/4,0 HSM + konverter

:: Susanne ::

Re: Några förslag

Tack för alla svar hitills, ska kolla dom här sista objektiven. bra sida på cyberfoto.

Mvh marcus

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar