Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Uppgradera 70D

Produkter
(logga in för att koppla)

emma0406

Medlem
Jag fotar med en canon 70D. Fotar främst produktbilder till mitt företag, både i studio och i natur men även lite mer krävande objekt som rörliga barn, då min produkt används på barn. Jag filmar även en del, främst till sociala medier. Jag fotar och filmar barnen och produkterna inomhus.

Jag känner att min 70d inte levererar tillräckligt bra, särskilt gällande brus i inomhusmiljöer. Funderar på att uppgradera mig lite. Jag vill kunna filma. Jag gillar touchskärmen, jag gillar fokusera genom att klicka på touchskärmen och jag gillar en vridbar display. Det är inga krav men trevligt. Viktigast är bättre kvalitet, kunna filma och bättre brushantering.

Vad skulle ni rekommendera? Jag köper gärna begagnat för att hålla nere kostnader. Är det värt att investera i en gammal Mark? Vilken?

Tack på förhand!

Hej, utan att ha provat eos R serien så tror jag du ska titta på den eftersom det du söker finns där. Själv har jag funderat på en begagnad eos R6 som numera har en rimlig prisnivå.

Det finns flera sätt att få ner bruset. Ett är att skaffa ljusstarkare objektiv. Canon 50 mm f/1,8 är det billigaste ljusstarka objektivet.

Större sensor är en annan lösning, men det förutsätter att man har samma ljusstyrka eller bättre.

Canon Eos R8 säljs just nu under 12 000
Kr och är en väldigt kompetent kamera för både stillbild och video.

Ytterligare ett sätt är att jobba mer med bruseducering i efterhand. Topaz program för stillbild och video kan göra enorm skillnad.

ANNONS