Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Uppdatera CS2 till Elements?

Produkter
(logga in för att koppla)

AnteVante

Aktiv medlem
Jag ligger och kör en äldre version av photoshop, närmare bestämt CS2.
Ser att det hänt en hel del sen den versionen.
Nu pysslar jag ju bara med redigering för hemmabruk men skulle ändå vilja ha senare version.
Läste nu att senaste elements även har lager.
Tjänar jag någonting på att byta ut cs2 till elements eller är det bara att kasta pengarna i sjön?

Jag har en gammal studentlicens till CS2 så att uppdatera den till CS5 är inte aktuellt för mig då det blir för dyrt (är hela sviten med Illustrator, premiere osv).

Jag tror inte att du kommer att bli nöjd med ett byte. Elements är uppbyggt på ett annat sätt. Om du är van att jobba i Photoshop kommer Elements att kännas svårt att komma igång med. CS2 är fortfarande bättre än Elements, så mycket har inte förnyats.
/Lasse

Det kostar väl ca 2500 att uppgradera till en engelsk photoshop cs5. Skulle nog satsa på det, jag tycker att cs5 är riktigt bra, ny rawkonverterare och ny penselmotor är värda hela kostnaden tycker jag. Jag skulle nog inte byta bort en cs2 licens mot en elements, bättre då att köpa elements också.

Tack för synpunkterna.
Blir nog att hålla kvar i CS2 ett tag till då jag klarar mig ganska bra med det (eller rättare sagt otroligt bra).

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto