Annons

Upload to 350D fungerar ej

Produkter
(logga in för att koppla)

lassefoto

Medlem
Kan ej ladda upp bild från datorn till 350D med hjälp av programmet CameraWindow.

Knappen "Uploads images to the camera" i fliken "Set to Camera" är inte aktiv. Är det någon sättning som måste göras för att få det att fungera i andra riktningen, ladda ner går bra.

Manualen säger inget om just denna denna funktion. Utan bara berättar bara om Confirms/changes camera settings, vilken också är aktiv.
/Lasse
 
Jag har bara använt CameraWindow som hastigast och har därför inget bra svar på frågan.

Men däremot en stilla fråga: varför skulle du vilja ladda upp bilder till kameran?
 
OK, då är jag med.

Då skulle jag rekommendera att flytta över bilderna till kortet via en kortläsare istället för att ansluta kameran till PC'n.

Jag ansluter nästan aldrig kameran direkt till PC'n utan kör all bildflytt via kortläsare. Mer tillförlitligt och betydligt snabbare är mina erfarenheter.


Lycka till!
 
Okej det kanske blir en burk till på skrivbordet då. Nu var jag bara ute efter en engångsöverföring och det borde ju fungera. Funktionen finns ju där i programvaran.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.