Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ung, seriös amatörfotograf söker hjälp på traven.

Produkter
(logga in för att koppla)
Fotografera, fotografera, fotografera och fotografera lite mer. Kommentera bilder, och inte bara med en mening - försök att skriva en kort novell om bilderna. Kolla på så mycket bilder du bara kan, analysera dom och ta till dig av det. Skapa på alla sätt du kan komma på. Det som står i böckerna är bara sådant som folk lärt sig av detta, visst är böcker många gånger väldigt bra - men erfarenhet och träning slår allt vill jag påstå.

Tack så jättemycket!
Något som jag verkligen skulle vilja lära mig mer om är kamerornas sensorer. FX eller DX, vad är skillnaden förutom storleken? Vilka skillnader blir det på bilderna? Vilken kamera ska bli min nästa efter D40:n?
Även om ljussättning, komposition osv vid porträtt.

Jag bor utanför en ganska liten stad, vilket utgör mycket begränsningar och när jag letar efter fotokurser så finns det bara instegskurser för nybörjare, men jag har redan de kunskaper de tar upp där (ISO, bländare, slutartid, vitbalans, RAW osv.). Ett alternativ kan ju vara om jag hittar en dagskurs lite längre bort.

Bra tips det där sista. men som sagt så är det ganska dött här och det blir svårt att hitta några evenemang som intresserar, men jag ska göra mitt bästa!

Ett tips när du skall köpa kamera / urustning kolla release året, alltså köp de nyaste, utvecklingen går fruktansvärt fort så en kamera blir fort gammal, men köp inte direkt när prod släpps utan vänta ca ett halvår

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar