Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Undervattensfotografering?
- Trådstartare Idrus
- Start datum
horvendile
Aktiv medlem
Jag har själv inte fotat med systemkamera under vatten, bara kompaktkamera, så jag har inte egen erfarenhet. Jag tror mig dock ha förstått att det finns (minst) två sorters skydd. En variant som är mjuk, lite som en påse, som inte är så himla dyr och som funkar till några meters djup. För snorkling alltså. Och så kan man köpa ordentliga undervattenshus (från tex Ikelite, men det finns flera) som funkar för dykning. De husen tenderar dock att kosta mer än själva kameran. Och det är innan man börjar fundera på blixt.
HÅHÅ
Aktiv medlem
Alternativ....
Undervattenshus blir ganska dyrt.
Vår son lånade min Olympus Tough och kom hem från Aurba med 3 st 8GB minneskort fyllda med både bilder och filmer, 95% tagna under vatten.
Hade ganska låg förväntning på resultate men jag hade totalt fel. Givetvis inte i klass med systemkamter + riktigt undervattenshus och ev. belysning, men långt över förvänting av en kamera för 1.995:--.
håhå
Undervattenshus blir ganska dyrt.
Vår son lånade min Olympus Tough och kom hem från Aurba med 3 st 8GB minneskort fyllda med både bilder och filmer, 95% tagna under vatten.
Hade ganska låg förväntning på resultate men jag hade totalt fel. Givetvis inte i klass med systemkamter + riktigt undervattenshus och ev. belysning, men långt över förvänting av en kamera för 1.995:--.
håhå