Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

undervattens kamera.

Produkter
(logga in för att koppla)

CowGirlen

Aktiv medlem
Hej!
Tänkte fråga om någon har testat den här undervattenskameran. Går det att få någån vettig bild med, ska åka till sharm el sheikh och vill så ha någon typ av undervattenskamera med.
Om man då jämför den med den här.
Den första är billig, men jag blev lite tveksam till priset, om man kanske ska köpa en tålig kompakt ändå.

du är medveten om att det är en analog kamera va?

köp en Olympus µ TOUGH-8010 istället, väl värt pengarna även om den kostar nästan 100x mer

Jag är beredd att hålla med Emil. En av alla kompakter som tål bad och andra hårda tag skulle jag nog rekommendera. Då har du också en kamera som du kan använda till allt möjligt. Nackdelen är att du får något sämre bildkvalitet jämfört med andra kompakter då de har ett skyddande filter framför objektivet. Å andra sidan har du en kamera som tål det mesta och som man har grymt kul med.

Här har jag några exempel på bilder tagna med Olympus Tough 8000, föregångaren till den Emil föreslår.
http://www.fotosidan.se/member/portfolio/view.htm?ID=250362

/FW

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar