PerFogelberg
Aktiv medlem
Om Nikon-fotografen tillhör den äldre skolan skulle det vara intressant att veta om medelåldern är högre på en Nikon-ägare jämfört med Canon-ägaren.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
dumbo skrev:
Jag tror det beror på att de helt enkelt inte kan klicka i alternativen eftersom fingret redan är upptaget av att hålla avtryckaren på kameran nertryckt.
dumbo skrev:
Jag tror det beror på att de helt enkelt inte kan klicka i alternativen eftersom fingret redan är upptaget av att hålla avtryckaren på kameran nertryckt.
Nekomy skrev:
Knappast seriös test och att Canon ägare inte svarar beror nog på nått helt annat än kameran de äger. Själv tror jag man måste vara en loser för att lägga ner tid på att fylla i den seriöst
Arleklint skrev:
Enligt denna vetenskapligt helt korrekta undersökning är Canon-fotografer något mer vänstervridna än Nikon-fotografer. Det är marginellt, men en intressant notering eftersom det före undersökningen spekulerades i motsatsen.
Johan Okker skrev:
Jag kan se om jag kan få tillgång till SPSS igen genom universitetet..
=)
Skall jag tolka det som om det finns två frivilliga statistikkvarnar? Det kanske vore bra för trovärdigheten att ha en ur varje läger. Av tråden att döma kan ju slutsatserna variera en smula beroende på bakgrund hos analytikern ;-)Mazy skrev:
Jag bara måste få resultaten som en kommasepararad fil eller liknande finns ju många guldkorn här.
seriöst: Jag skulle starkt avråda till några slutsatser, specielt angående om man har ett visst kameramärke (vilket alltihop gick ut på från början)jimh skrev:
Nu har vi 126 svar. Hur många behöver vi för att kunna sätta igång statistikkvarnarna och dra lite mer precisa slutsatser?
Skall jag tolka det som om det finns två frivilliga statistikkvarnar? Det kanske vore bra för trovärdigheten att ha en ur varje läger. Av tråden att döma kan ju slutsatserna variera en smula beroende på bakgrund hos analytikern ;-)