Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

UK webshop

Produkter
(logga in för att koppla)
Det KAN ju vara så att det går smärtfritt om de har allt i lager, men har de inte det så försöker de bara dra ut på det hela och undvika en. Dock så stod det att de hade allt i lager när vi beställde, men men.

Kan tipsa om B&H i USA, snabbt och enkelt! Dock vill man ju helst beställa inom Europa när man beställer kamerahus...
 
Camerabox.uk

Katarina: Ouch det låter otrevligt värre :( om de inte svarar dig och undviker dina frågor på ett sånt sätt då kanske man bör vara lite orolig. Det handlar ju om rätt mycket pengar för sån hårdvara och det är ingenting man vill förlora på något sätt. Jag måste nog fundera lite mer på detta innan jag bestämmer mig för vilken butik jag ska välja eller om jag ska ta det säkra före det osäkra och ändå köpa det här i Sverige fast det kostar betydligt mer här..
Tack för din varning, jag uppskattar det.

Johan: Ja jo jag såg också att de verkar vara samma ägare till båda företagen och det fick mig att fundera lite på varför de driver två butiker istället för en. Intressant hur det ändå funkade bra för dig men inte för Katarina, det gör det hela en aning besvärligare. Jag surrade med butiken på Msn för att kolla läget lite och jag fick korrekta svar på mina frågor direkt då, också angående eventuella reparationer osv. Hm det krävs lite mer fundering på detta än vad jag först tänkte.
Tack för kommentaren.

/ Magnus


Oj, såg nu Katarinas kommentar. Det var ju onekligen illa. Det gör att jag själv inser att jag hade tur för de var snabba både med leverans och att svara på frågor jag ställde till dem.
Fast det är alltid lite osäkert med postorder oavsett land, för är det något företag jag har haft problem med är det svenska Elgiganten. Har handlat hos Elgiganten på nätet 2 ggr och bägge gångerna har det blivit fel och reklamationsärenden vilket har tagit väldigt lång tid. Kommer aldrig att handla från dem igen.
Det här hjälpte dig knappast men det är alltid en liten chanstagning när du handlar via postorder, tyvärr. Var försiktig och lycka till.
 
Ja jo det är sant det kan ju gå fel även inom Sverige med online beställningar vilket inträffar helatiden, dock så är det iaf enklare få tillbaka pengarna (oftast) när det sker här i Sverige. Hur man går tillväga utomlands om man inte kan få tag på företaget är ju en helt annan grej. Då blir det genast lite mer problematiskt precis som vad som hände för Katarina här. Det är verkligen det sista jag vill ska inträffa när det rör sig om så pass mycket pengar, det blir ju iaf över 20.000kr.
El-Giganten är ju ruttna oavsett hur bra de än sköter sig, de kan man nog aldrig lita på..

/ Magnus
 
Vulkanutbrott

För de som nyligen beställt från England kan det nog blir förseningar av leveranser pga av vulkanutbrottet på Island. En bekant väntar på ett par högtalare från en butik i England som skickades idag, stor risk att leveransen blir försenad.

"Den isländska vulkanaskan förlamar den internationella flygtrafiken. Trafik till och från bland annat London, Danmark och Paris är kraftigt begränsad eller helt inställd."
http://www.gp.se/nyheter/varlden/1.351122-kaos-i-flygtrafiken

Min beställning från digital-cameras.com tog följande väg enligt DHL:

torsdag, Mars 18, 2010
Försändelse hämtad 16:04 Oxford - UK
Hanterad i Oxford - UK 16:52 Oxford - UK
Lämnat DHL:s station i Oxford - UK 19:08 Oxford - UK
Hanterad i London-Heathrow - UK 21:01 London-Heathrow - UK
Anlänt till DHL:s sortering i London-Heathrow - UK 21:51 London-Heathrow - UK
Lämnat DHL:s station i London-Heathrow - UK 23:11 London-Heathrow - UK

fredag, Mars 19, 2010
Anlänt till DHL:s sortering i Leipzig - Germany 02:05 Leipzig - Germany
Hanterad i Leipzig - Germany 02:49 Leipzig - Germany
Lämnat DHL:s station i Leipzig - Germany 04:03 Leipzig - Germany
Anlänt till DHL:s sortering i Arlanda - Sweden 06:31 Arlanda - Sweden
...
Försändelsen levererad, mottagen av : ****** 16:50 Arlanda - Sweden
 
Sådärja, efter hot om avbeställning så skickade de äntligen mitt paket torsdags kväll. Och allt var i lager sa de. Men jag fick det nyss och vad upptäcker jag? Jo, objektivet saknas. Fraktsedeln som vi fick via mail innehöll ALLT och där står inget om att det är restat. Så ni har de våra pengar och vi har inget objektiv. Sambon ringde och pratade med dem om när de kunde leverera det, men det visste de inte. "Unfortinately the lens is out of stock, sorry" vad det enda han upprepade... En dyr erfarenhet för min del.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.