Advertisement

Annons

tyck till?

Produkter
(logga in för att koppla)
Tycker du lyckats jättebra med komponeringen på i princip alla bilder.
Jag tycker vinjetteringen är lite för hård på en del, och några var lite brusiga, men det är ju bara efterbehandling. Det svåra har du ju redan fått till bra.
 
Tycker du lyckats jättebra med komponeringen på i princip alla bilder.
Jag tycker vinjetteringen är lite för hård på en del, och några var lite brusiga, men det är ju bara efterbehandling. Det svåra har du ju redan fått till bra.
Tackar gillar vinjett tycker att man får ett djup men tack för din tanka skall ha med mig detta =)
 
Som flera redan sagt tycker jag att många av bilderna är fina. Särskilt många av naturbilderna och nattfotot. Men nu har du bett om åsikter så då kör jag på med ett par punkter jag tycker du kan förbättra!

Många av bilderna är lite väl repetitiva. Det beror så klart helt på i vilket sammanhang de visas, men i alla fall för mig som anonym. Det blir ointressant efter ett tag med 5-6 liknande bilder på rad som inte berättar något nytt.

Jag tycker att din signatur på bilderna förstör intrycket. Den är olika stor, sitter på olika ställen på bilderna och ser inte bra ut. Det går att göra snyggare om man måste ha den med.

En del av bilderna känns som tråkiga platta semesterbilder, och de tar fokus från de vackrare naturbilderna du har tagit. Jag hade rensat ur en hel del för att få ett bättre helhetsintryck.

De vita vinjetteringsramarna du har ibland tycker jag att du kan slopa. Känns lite 90-tal.

MEN, som sagt, många riktigt fina bilder!

//
http://ljusavtryck.blogspot.com/
 
Bra bilder, men är en sån där stel människa som kräver rak horisont. Svårt att dra alla bilder över en kam. 80% är bra, 10% mindre bra och 10% helt suveräna. Kanske sålla bort 10%?
Två bilder på katedralen i Spanien verkar onödigt. Bestäm dig för hur du vill visa katedralen och håll dig till den. Nu ser jag två olika katedraler och det blir motsägelsefullt. Jag påminns om hur olika bilder kan vara. Vilken är rätt? Du som fotograf får ta de svåra besluten och välja en stil på katedralen att visa, så köper jag det och kommer inte ifrågasätta ditt val!

Kanske skaffa dig en enhetlig och personlig vattenstämpel?
 
Som flera redan sagt tycker jag att många av bilderna är fina. Särskilt många av naturbilderna och nattfotot. Men nu har du bett om åsikter så då kör jag på med ett par punkter jag tycker du kan förbättra!

Många av bilderna är lite väl repetitiva. Det beror så klart helt på i vilket sammanhang de visas, men i alla fall för mig som anonym. Det blir ointressant efter ett tag med 5-6 liknande bilder på rad som inte berättar något nytt.

Jag tycker att din signatur på bilderna förstör intrycket. Den är olika stor, sitter på olika ställen på bilderna och ser inte bra ut. Det går att göra snyggare om man måste ha den med.

En del av bilderna känns som tråkiga platta semesterbilder, och de tar fokus från de vackrare naturbilderna du har tagit. Jag hade rensat ur en hel del för att få ett bättre helhetsintryck.

De vita vinjetteringsramarna du har ibland tycker jag att du kan slopa. Känns lite 90-tal.

MEN, som sagt, många riktigt fina bilder!

//
http://ljusavtryck.blogspot.com/

jag vill ha åsikter=) helt klart med namnet skall fixas ! jag är en glad amatör ... jag lägger upp allt efter som ,om jag reser mm så det kan bli huller om buller.)

Mvh
 
Bra bilder, men är en sån där stel människa som kräver rak horisont. Svårt att dra alla bilder över en kam. 80% är bra, 10% mindre bra och 10% helt suveräna. Kanske sålla bort 10%?
Två bilder på katedralen i Spanien verkar onödigt. Bestäm dig för hur du vill visa katedralen och håll dig till den. Nu ser jag två olika katedraler och det blir motsägelsefullt. Jag påminns om hur olika bilder kan vara. Vilken är rätt? Du som fotograf får ta de svåra besluten och välja en stil på katedralen att visa, så köper jag det och kommer inte ifrågasätta ditt val!

Kanske skaffa dig en enhetlig och personlig vattenstämpel?

Helt rätt med katedralen miss av mig.) kommer att bättras..
 
Kan bara hålla med tidigare omdömen om fina bilder! Gillar dina färger, ser många bilder med bra komposition! Håller med den tidigare som skrev om flera bilder av samma sak, skulle vilja nyansera lite...om din flickr är en utställning så kör på en av bilderna, men om du frågar ifall flera av bilderna (på samma motiv) är bra bilder, ja absolut! Lycka till med fotandet, du har talang och jag hoppas du får möjlighet att utveckla den!
//Fredrik
 
Varför inte ladda upp bilderna i Bildkritik...?

Det är ju till för just det.

Håller jag med om, men å andra sidan så skulle han nog inte fått lika bra kritik då. Med många bilder så ser man mönster i felen och de är ju viktigast att rätta till. Visst finns det albumfunktion på FS men det känns ändå onödigt att fylla FS med så många bilder. Ibland kan det vara bra att inte gå efter reglerna.

Två kommentarer från mig. Jag såg att det går att ladda hem orginalbilderna. Tacksamt för de som inte vill betala för sig. Jag provade och såg att kantskärpan inte var helt bra. Prova att blända ner ett steg till så kanske kanterna blir bättre.
 
Tips: slopa ditt namn i blderna, många (inklusive mig) tittar inte ens på bilder som har vattenstämpel.
 
Så ni skulle lägga upp bilder utan namn mm och folk kan ladda ner era bilder å använda dessa???? skulle jag aldrig göra.

Jag tackar för era åsikter!

Mvh
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.