Annons

TV3:s Topmodel, seriösa bilder?

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja, de kanske måste naturligtvis börja från botten. På botten är allt dåligt - sedan blir det ljust och glamoröst att vara modell. Stora bilar och kändispartaj, precis som riktiga modeller... Eller hur var det nu igen..?

/G
 
Ser verkligen "tacky" ut. Ingen vidare fantasi från fotografens sida angående scenerna heller.

Edit: skulle jag vara någon av de tjejerna skulle jag vara jävligt förbannad över de där bilderna, flera av dem var inte särskillt modellaktiga, snarare porraktiga, och då är jag inte en person som vanligtvis anser att lättklädda tjejer = porr.
 
Senast ändrad:
Stefan Olsson (Öpir) skrev:
I mina ögon är de helt bisarra. Jag till och med skrattade när jag såg dem.

Stefan

Kan bara hålla med, skrattade inte så mycket som att ögonen tårades, dels för att bilderna är rent ut sagt skitdåliga, dels för att jag mår illa av att se dessa unga tjejer så magra*..... och vad är det för jävla ljusssätning på porträttbilderna, kan förstå att man kanske vill ha en lite tuffare skuggning på de andra, men porträtt är väl fortfarande porträtt... eller?

// Anders


* - vet att det kommer att uppröra en del, men mår faktiskt lite illa av att se bikinimodeller som visar revbenen, det är verkligen osmakligt
 
är det modellerna eller bilderna i kritiserar?

om det är bilderna så håller jag med er alla att dem kanske inte är det bästa av Varglas, men att ifrågasätta hans kunskap och hans och hans kvalité är näst intill korkat.
kan ju vara så att det är produktionsbolaget som har betalat för lite till de som ska ta bilderna och bara sagt att vi ska ha bästa möjliga ljus för lägsta möjliga pris.

Därimot håller jag med om att tjejernas bilder är lite sämre än vad man skulle vilja. kanske att istället för att utnyttja en stor jävla ringblixt och ett gäng reflektoner att man skulle ha kört med lite mera klass och lampor (på bakgrunden med).
men att flickorna skulle ta mer eget intiativ och tänka på olika saker som ger dem lite mer glöd eller dylikt i blicken

någon som tror eller tycker på något annat sätt?

//Ola
 
Varför sätta dem utomhus mitt i vintern på en smällkallt kullerstensgata i bara mässingen? Ser onekligen ogenomtänkt ut. De ser verkligen lidande ut de stackars flickorna. Ser verkligen oproffsigt och smaklöst ut.

Ovanstående text är i paritet med bilderna
 
Favoriten är denna bild [utsnitt].

Ser ni vad ”alla” anmärker på? (Som jag skulle gett en sväng i Pshp.)
 

Bilagor

  • 135.jpg
    135.jpg
    17.5 KB · Visningar: 2,851
Jag håller med er.

Men, som det brukar heta; "Detta är ju TV!"

Skulle tro att de "hittat på" olika "locations" endast för att det antas bli "bra TV".

Programmet görs knappast för flickornas skull, utan av andra skäl. (höga tittarsiffor=dyrköpt reklamplats)

Ingen har väl sagt att "storyn bygger på en verklig händelse"

Livet är en bluff!
 
zlice skrev:
Helt sjukt, stackars tjejer. Första fotografen fans i cornflakespaketet.

*speachless*

Menar du den kvinnliga fotografen i första programmet så är hon en av sveriges bästa modefotografer.

Bilderna som togs i början var ju bara testbilder för o se hur de ser ut på bild.

De andra bilderna ser verkligen knas ut men även där är det en fotograf i toppklass, bilderna såg mkt bättre ut är man såg dom på tv, verkar som bilderna på nätet e mega komprimerade och oretusherade av nån anledning.
 
japp jag håller med, men som sagt det är något superknas me bilderna på nätet, huden ser jättekonstig ut, mkt märkligt.

Kolla upp annat material av fotograferna så ser ni nog lite skillnad på kvaliten:)
 
Men kanske är det för att de vill skilja agnarna från vetet som de skickade ut dem halvnakna i vinterkylan. Är man topmodel så ska man klara av att se bra ut ändå.
 
Absolut Herb Ritts

FredrikArvidsson skrev:
Men kanske är det för att de vill skilja agnarna från vetet som de skickade ut dem halvnakna i vinterkylan. Är man topmodel så ska man klara av att se bra ut ändå.

Hörde för några år sen ett föredrag av Yngve Bergkvist, mannen bakom ishotellet i Jukkasjärvi, ni vet. Han berättade bl a om när Herb Ritts och en samling verkliga toppmodeller var i Jukkasjärvi för att ta bilder inför en av reklamkampanjerna för Absolut Vodka. En sak han hade imponerats av var just modellernas professionalism i den stränga kylan...


En av bilderna

//Anders
 
Jag märker avundsjukan från vissa fotografer då de INTE fick vara med och plåta i TOP MODEL.....
 
OldSchool skrev:
De andra bilderna ser verkligen knas ut men även där är det en fotograf i toppklass, bilderna såg mkt bättre ut är man såg dom på tv, verkar som bilderna på nätet e mega komprimerade och oretusherade av nån anledning.

Ja, det var det första jag reagerade på när jag såg bilderna på nätet. Bilderna dom visade på TV var faktiskt jäkligt bra om man jämför med samma bild på nätet. Mycket konstigt, eller så är det så dålig kvalitet på tvskärmen, så hjärnan förskönar bilderna.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.