Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Två användare av samma Lr-katalog - Mac

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej,
Nyligen skaffat Lightroom 3 och installerat på Macbook Pro.
Nu vill jag kunna låta en annan användare använda samma katalog, dock inte samtidigt. Katalogen ligger i en delad mapp. Jag har öppnat den katalogen i den nya användaren: katalogen visar rätt antal bilder och i mapplistan visas alla mappar, men inte en bild visas i Biblioteksvyn. Allt är grått. Jag även provat att ändra inställningen för Camera Raw cacheminnet till motsvarande plats utan resultat.

Import av bilder fungerar, men bilderna visas endast grå.

I vyn Framkalla går det att plocka fram enstaka bilder och redigera, efter det visas bilden i Biblioteksvyn. När jag stängt och öppnat Lr på nytt visas inte heller de bilderna.
Är det någon som har en lösning på det här problemet?

Två användare av LR-katalog- Mac

Tack Luddeson & jaan!
Nej, jag hade inte hittat en lösning, men det var ju bra att det dök upp en. Och så här i efterhand borde jag själv ha kommit på det..... om jag tänkt tillräckligt: Katalogen med bilderna kan läsas av båda användarna. :)
Strandskatan

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar