Annons

Tunn digitalkamera, TIPS TACK

Produkter
(logga in för att koppla)

Jonasaik

Medlem
Hej!

Jag är på jakt efter ny digitalkamera och har tittat runt en del. Jag vill hitta en tunn digitalkamera med hyffsad kvalitet till ett vettigt pris.

ca 5 MP
2,5 eller möjligen 2 tums skärm
tjocklek max 20 mm gärna mindre
Märke oviktigt

Det vore även kul om den kunde ta många bilder väldigt snabbt, men det är inte en nödvändighet.

Pris har jag tänkt mig mellan 2-2500 Kr.

Tacksam för tips! =)

//Jonas
 
För de pengarna finns det väl inte så många fler alternativ än Canon Ixus 40. Den är visserligen 21mm tjock, men ska du ha något tunnare så blir det dyrare. Du har ju Konica Minolta X1, men den har IMO sämre bildkvalitet. Den har ju dock bildstabilisering, vilket ju är bra att ha.
Sedan finns ju sonys T5 och T7. Jag vet inte hur T5 är, men T7 tar okej bilder.
 
Ixus i(5) är väl utgången (kanske går att hitta på en del ställen fortfarande) och har ju dessutom fast optik på motsv. 39mm.
Men liten ärden ju.
 
Casio EX-Z500 Exilim
2800 kr
5 300 000 pixlar
2.7" TFT LCD
89 x 57 x 21 mm
Vikt
112 g
Flerzon, centrumvägd och spot
Vitbalans
Auto + 6 lägen, manuell
Objektiv
Motsvarande 38-114mm på 35mm kamera
Närgräns
17cm
Exponering
Programautomatik
Medföljande tillbehör
Laddbart batteri, laddare, usb-kabel, videokabel
 
Tack

Tack för alla tips, ska kika på dem!
När ni skrev något om en utgången kamera slog det mig att 4 MP eller liknande nog inte skulle göra någon egentlig skillnad för mig i mitt användande, men det finns kanske inte äldre modeller som är så tunna ? eller?

TACK!
 
Jag var i samma position som dig en gång i tiden och valde efter många om och men en Pentaz Optio WR 43. WR står för Water resistant och jag har plåtat tom under vatten med den. Den har 4 MP 3 ggr zoom, stor skärm, många program och även videosnuttar och den exponerar väldigt bra.

Kameran är 28 mm tjock, samt 7 x 8 cm. Den ser ut som en fyrkant och drivs med 2 vanliga batterier (3 kr styck).

Jag valde denna kamera då den tål vatten, har 0.9 sek uppstartstid , bra lins,både sökare och skärm samt att den går på vanliga batterier.

Kolla länkarna för mer info.Du lär inte bli besviken.

http://www.pentax.se/list.asp?cat_id=377

http://www.cyberphoto.se/pentax/digital/op43wr.php


Lycka till !!!

NIKLAS
www.niklaswibom.com
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.