Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tumgreppet i gummi har börjat lossna (D50)

Produkter
(logga in för att koppla)

Grimjaur

Avslutat medlemskap
Tumgreppet av gummi på baksidan av min D50 har börjat lossna så smått i ovankant och ligger lite utanför/ovanpå kanten där det sitter och går inte riktigt att få på plats igen.

Är det någon som har erfarenhet av detta, går det att fixa på egen hand eller bör man lämna in för att få ett nytt tumgrepp, och isåfall, vad kan det gå på?

Mvh
Henrik

Casco Express Pipetter 2926

Har haft en Nikon 995 där gummit runt handgreppet släppte delvis. Tvättade rent med rödsprit och limmande med Casco Expresslim. Förpackningen innehåller 5 pipetter.

Sitter bättre än när kameran var ny / Jan-Olof

Grimjaur skrev:
Tumgreppet av gummi på baksidan av min D50 har börjat lossna så smått i ovankant och ligger lite utanför/ovanpå kanten där det sitter och går inte riktigt att få på plats igen.

Är det någon som har erfarenhet av detta, går det att fixa på egen hand eller bör man lämna in för att få ett nytt tumgrepp, och isåfall, vad kan det gå på?

Mvh
Henrik
Det finns mängder av erfarehet om detta. Ett jätteproblem! Sök på fotosidan.se

Limma inte gummit !!!!

Det kan sitta skruvar till chassit under gummit som servicepersonalen behöver komma åt vid reparation.

Har du garanti på kameran så lämna in den för gummibyte, det skulle jag göra i vilket fall som helst.

/kent.

Håller med Kent Bergström.
Om gummit lossnar så går det på garantiet man har idag två års konsumentgaranti så lämna in den och möter du motstånd vid inlämningen så stå på dig.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar